/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken bærbar
Fra : grevelund
Vist : 428 gange
70 point
Dato : 28-02-08 16:16

Hej

Er der nogen som kan hjælpe mig med fordele og ulemper ved disse bærbar computer:

-Acer Travelmate 4520-402g 16mi
-HP Compaq business notebook
-Fujitzu siemens Esprimo mobile v5505
- Msi ex610-015ne
- MSI VR201 12,1 WXGA CD T2330 1,6 g

Håber I kan hjælpe mig, da jeg aldrig har købt bærbar før.

Takker

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-08 16:39

De har ALLE fordele og ulemper.....

Det kommer jo helt an på HVAD du skal bruge den til.....

Skal du bare skrive et par worddukomenter, køber du den BILLIGST.....

Skal du køre/spille "tunge" spil på nettet egner INGEN af dem til det....

Så - det skal du gøre op med dig selv.....

Ingen grund til at køre på lossepladsen i en Rolls Royce - det klarer en HiAce bedre

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-02-08 16:49

som refi siger så er det alle sammen rene kontor/internet pcer og kan ikke spille nogen spil der kræver bare en lille smule. Samtidig er de ikke specielt billige. Se her fx.

http://www.zeptoeksperten.dk/Default.aspx?page=Configurator&configurationid=rscns2HCmk

der er godt nok ikke styresystem til, men det kan tilkøbes.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 28-02-08 17:25

Jeg har rigtige dårlige oplevelser med Acer Travel Mate. Min havnede i skrallespanden til sidst.
Der er i nogle af modellerne problemer, med processoren og nogle med grafik kortet. Min fejle begge dele.
Når det er sagt, kommer det an på hvad du skal bruge den til. Er det til spil og andre kraftige grafik programmer, så hold dig væk fra en bærbar.

Så er jeg også af den opfattelse, at bærbare til under kr. 8000 – 10.000 ikke er gode nok – endnu! Jeg har set mange mærkelige problemer på ”billige” maskiner. Så du skal overveje hvad du gør, efter min menig.
Jeg sidder med en Fujitsu Simens til kr. 8500. Den er 3. uger gammel, og har vist de første tegn på problemer med driveren til grafikkortet. Problemet ligger muligvis i Vista, har jeg lade mig fortælle.
Men jeg har tegnet en 5. Årig produktforsikring, så de får den i hovedet hvis problemerne ikke ændre sig.

Annuller spørgsmålet
Fra : grevelund

Dato : 03-03-08 08:55

Jeg har desværre ikke modtaget det svar jeg ledte efter, og annullerer derfor dette spørgsmål