/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
AKUT hjælp søges!!
Fra : MentaFox
Vist : 590 gange
45 point
Dato : 26-02-08 18:22

Hej!
I forsøg på at få min TV skærm til at kunne vise ting fra min PC, har jeg skullet (i følge en guide jeg læste) gøre tv skærmen til min primære skærm. Dette har dog ikke virket, og der er ingen kontakt mellem PC og tv, på trods af mit nyindkøbte kabel.

PROBLEMET er dog, at nu kan jeg intet se på min pc! min "normale skærm" viser nu kun mit baggrundsbillede, alle ikoner og vinduer er og åbnes i en skærm som ikke er der, altså pc'en tror der er en skærm, men det er der ikke. Jeg kan ikke sætte det tilbage som det var før, da som sagt alle menuer og vinduer blive åbnet hvor jeg ikke kan se dem.

Enhver hjælp hversættes med stor tak, da jeg som i nok kan forstå, ikke kan bruge min PC nu. (Bruger en gammel bærbar til at skrive dette indlæg)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 18:30

Gendan til FØR problemet var der.....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-08 18:37

Hvis du frakobler det TV - så skulle du kunne se det hele.
Hvis du højreklikker på skrivebordet > egenskaber > indstillinger > identificer
Klik på skærmen som du vil have tilbage og fjern [V] "udvid...... til denne skærm"
Og sæt [V] "brug denne .........................primær skærm"

Måske hjælper det.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 26-02-08 18:44

Jeg kan hverken nå gendannelsesmenuen, eller komme ind i egenskaber-vinduet.
Og det hjælper ikke at frakoble tv'et, for forbindelsen har ikke virket, det eneste der er sket er at jeg ikke kan bruge den :(

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-02-08 18:50

Start op i fejlsikret....

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 26-02-08 18:57

hvordan?

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 26-02-08 18:59

Du kunne også prøve at starte op i Aktiver VGA-tilstand
Sådan startes computeren med lavere grafikindstillinger:
Genstart computeren.
Tryk på F8, når computeren startes.
Marker startindstillingen Aktiver VGA-tilstand.
Tryk på Enter.
VGA står for Video Graphics Array og giver de lavest mulige standardindstillinger for grafik. Det medfører, at Windows startes, som det plejer, men at skærmopløsningen ser anderledes ud. Hvis computeren fungerer bedre nu, er det sandsynligvis indstillingerne eller driverne til computerens grafikkort, der forårsagede problemet. Læs mere om, hvad du kan gøre ved det, i afsnittet Løs problemer med Windows XP.

Accepteret svar
Fra : wacher

Modtaget 55 point
Dato : 26-02-08 19:01

og dert er også ved hjælp af F8 i opstarten at du aktiverer fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 26-02-08 19:03

Sådan får du adgang til fejlsikret tilstand
Når computeren startes, skal du trykke på F8. Du kan enten holde tasten nede, eller blot trykke gentagne gange på den, indtil du får vist en tekstbaseret menu på skærmen. Vises det almindelige opstartsbillede, har du trykket for sent, og du må så starte forfra for at komme ind til menuen.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-02-08 20:48

Du skal hive kablet til tvét ud lige meget om det har virket eller ej.
Nå du får ovennævnte råd til at virke og kommer til at kunne bruge din skærm igen, får du måske mod på at prøve igen og så skal tvét ikke stå som primær skærm. Du skal en tand længere ind og clone de to skærme. Jeg har været igennem hele molevitten. Fjernsynet skal være tændt første gang du cloner.
Til den tid altså.

Kommentar
Fra : MentaFox

Dato : 27-02-08 06:42

sitg54, kan du give mere detaljeret info? :)
har et s-video incl. lyd, til scart kabel som jeg vil bruge til formålet.. bemærk fjernsynet ikke er et nyt fladskærms eller noget, bare et godt gammeldags 20" :)

Godkendelse af svar
Fra : MentaFox

Dato : 02-03-08 14:27

Tak for svaret wacher.