/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Computer lukker uden varsel
Fra : ferik
Vist : 583 gange
500 point
Dato : 20-02-08 20:35

en god ven der bor ca. 100 km fra mig, har fået et problem med coputeren
ret ofte lukker den ned, og går i sort uden varsel
comp er ca 18 mdr gl, kører Win XP Home, købt i Bilka, den støvsuget og rengjort, både inde og ude, ingen temp. problemmer, der er ikke særlig meget på harddisk,
jeg har ikke alle data på PCèn her
? hvad kan jeg gøre ved den

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 20-02-08 20:42

jeg har haft en virus der gjorde det der...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-02-08 20:47

kan du huske hvordan, du fik denne virus fjernet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-02-08 20:50

det KAN være andet en virus/malware - men det vil du få oplyst hvis du følger nedenstående

opret dig som bruger her

http://www.spywarefri.dk/forum/

følg denne vejledning

http://www.spywarefri.dk/forum/links/hjtanv.htm

indsæt loggen i dette forum under nyt emne

http://www.spywarefri.dk/forum/forum.asp?FORUM_ID=15

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 510 point
Dato : 20-02-08 21:09

Har lige døjet med det samme og der var det altså køleproblemer. Ellers totalt rengjort, men det viste sig faktisk at div. kabler hang så meget i vejen for luftcirkulation at den blev varm. Efter at havet bundet dem lidt sammen med strips og trukket dem lidt af vejen kører den fint.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-02-08 21:13

Fijala og andre
hvilke temp. må en sådan computer køre med

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-02-08 21:18

lidt forskelligt med cpu kan let løbe op i 55-60gr og så begynder det måske at blive kriminelt. Det er hovedsagligt cpu der er problemet

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 21-02-08 06:54

Har haft samme problemer med en bærbar, der trods rensning og div. støvsugning, gik umotiveret ned!

Årsagen var for lidt kølepasta mellem processor og køleprofil!
(eller rettere; den 'gamle' kølepasta var nærmest brændt sort, og havde derfor ingen effekt!)

Jeg skilte den ad, rensede køleprofil og oversiden af processoren af for gammel pasta, påførte noget nyt, samlede den, og den har kørt 100% ok siden!

/Torben

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-02-08 17:49

Derfor er det også højst sandsynlig varmeproblemer der driller

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-02-08 19:01

jeg tænker på at køre til Århus`s kanten og se på det på mandag

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 25-02-08 20:53

jeg har besøgt min ven idag og kunne se at køle ventilatioren kørte med en hastighed, på ca.
9500-9600 omdrejning pr min
temp var på ca 42-45 gr c
det er blevet aftalt at Bilka i Tilst vil se på det
point efter lodtrækning

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 25-02-08 20:54

Tak for svaret Fijala.