/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Windows produktaktivering?????
Fra : dova
Vist : 2245 gange
300 point
Dato : 12-02-08 10:24

HJÆÆLLP

Min PC er blevet skør (Win XP Sp2)

Når jeg starter den op, så når den når til den blå skærm med "velkommen"....så kommer der en popuprude

Citat
Windows produktaktivering

Denne kopi af windows skal aktiveres hos microsoft før du kan logge på

Vil du aktivere windows nu

Ja/Nej

Hvis jeg så klikker NEJ, ændrer skærmen sig..."velkommen" kommer til at stå ude til venstre og til højre kommer et "brugerikon"

Og hvis jeg så klikker på det, kommer samme rude med "denne kopi af windows........"

Hvorfor gør den pludselig det......???????

Computeren har indtil nu kørt problemfrit i godt et års tid, den blev købt ny, og med nyt XP installeret sammen med....

Og hvad sker der hvis jeg klikker JA til at aktivere

mvh dova

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-08 10:40

Har du kørt en repair med en anden skive.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-08 10:46

peet49, jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med det..........jeg er noget af en PC-analfabet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-08 11:09

Har du lavet en reparation(indstallering) med en anden xp-cd end den originale?

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 310 point
Dato : 12-02-08 11:16

windows produktaktivering betyder at men registrerer sit program hos Windows. Det gør de for at sikre at det ikke er en kopi du kører med. Du må have fået et produkt nummer ofte sidder de bag på computeren hvis de er leveret med programmet installeret. Enkelte forhandlere lægger en kopi ind, men så skulle du have opdaget det før. Når du ikke er registreret kan du ikke opdatere og du vil hele tiden få den dumme meddelelse. Få fat i licens koden, kontakt din forhandler.
Det hedder product key og består af 4*5 tal og bogstaver med mellemrum i mellem.
I dit tilfælde er det nok en OEM software, d.v.s. at den kun må bruges på din putter.
Hvis du ikke har nummeret så må der være en repair skive med, en genopretningsskive med, den kan måske fikse det men husk sikkerheds kopier først.
Du kan ringe til microsoft og få et nyt licensnummer, men et kræver at du har det gamle. Det har jeg prøvet, jeg fik den samme fejlmelding.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-08 11:19

stig54->> Det burde ikke være problemet, når pcèn har kørt i et år.
dova->>tlf. til microsoft dk. 80701315

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-08 11:23

peet...jeg har ikke lavet noget som helst....

Stig
jeg har sådan en label/etiket, hvor der står noget med product key, den fik jeg med sammen med computeren.....

Men jeg kan bare ikke forstå hvorfor den gør knuder nu, for der har jævnligt opdateringer som computeren er sat til at installere automatisk.

Kan det være en virus??

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-02-08 11:31

Under omfattende reparation af min putter, udskiftning af bundkort, processor m.m. måtte jeg kontakte microsoft. det skyldes at de registrerer hvad du har af hardware i din putter og du kan ikke registrere dig om og om igen, tilsidst tror de at du har programmet i brug flere steder. Har Dova kørt en repair eller andet som du er inde på så har vi problemet. Det kan løses hvis man har aktiveringskoden. Som sagt burde den sidde bagpå eller ligge i posen med manualen.
registrering er nødvendig nu ligemeget hvad der er sket. De er meget flinke hos Microsoft.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-02-08 11:46

Hvis du er bange for at det er en virus, så findes der flere online scannere for virus, bla.a. hos tdc. eller McAfee og Norton.
Ellers er det bare at trykke registrer og taste koden ind.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 12-02-08 11:48

Er der ikke ændret på hardware, kan den aktiveres, så tit du lyster.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 12-02-08 12:08

Det er jo så nemt at aktivere det over telefonen. Du kan bruge det samme Windows på mange computere. Sig f.eks du har sat ny harddisk i, hvis det drejer sig om PC nr. 2

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-08 13:12

Fandt følgende på Microsofts hjemmeside

Citat
Symptomer på problemet
Hver gang du starter computeren, vises en meddelelse, hvor du bliver bedt om at aktivere Microsoft Windows XP eller Microsoft Windows Server 2003. Du oplever dette problem, selvom du allerede har aktiveret Windows.

Årsag til problemet
Dette problem opstår, fordi der kører et script på computeren, som griber forstyrrende ind i Windows-aktivering.

Jeg har prøvet at ringe til Microsoft......først på det nummer som peet lagde til "tast selv aktivering" via telefonen...det er bare til en maskine, hvor man skal taste ind...men det hjælper ikke når produktnøglen fortrinsvis består af bogstaver og ikke tal.......Så prøvede jeg at starte comp. op i fejlsikret tilstand......men der kan man ikke aktivere.....og jeg tør ikke ellers, hvis det viser sig det er noget viruslort der er kommet i.....

Så ringede jeg til kundeservice på et andet nummer jeg fandt på hjemmesiden.......da jeg langt om længe i "klik 1-2-3-4- eller 5-junglen" kom igennem til et menneske.....han lød meget mistænksom, da jeg sagde computeren var købt med programmet og havde kørt problemfrit i mere end et år.......men han viderestillede til produktaktivering...og gæt engang : .hvilket bare medførte at jeg igen kom tilbage til tast selv aktivering

Så prøvede jeg igen at få fat i andet end en tast-selv-maskine......men så kommer der bare en optagetone på tlf.

Og at begynde at rode med trin til at løse problemet:

http://support.microsoft.com/kb/312295

Det tør jeg ikke....der skulle helst ikke ske noget med computeren og alle mine mange tusinde billeder.......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-08 14:37
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-08 14:38

hov dova - det var et link der smuttede ind forkert - hmpff

btw - der står alligevel noget der kunne have interesse

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-08 14:48

http://support.microsoft.com/kb/307890/da forklarer dig da en del

dova - jeg har aldrig nogen sinde været ude for at windows pludselig midt i det hele skulle aktiveret ved en popup - men det betyder jo ikke at det ikke er korrekt

har du på nogen måde installeret eller afinstalleret noget - eller lign ???

kan du huske om du har foretaget dig noget du normalt ikke gør ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-08 14:55

Citat
der skulle helst ikke ske noget med computeren og alle mine mange tusinde billeder

godt at tænke over i tide og få hevet ud på dvd eller usbnøgle (putere kan gå helt ned på et par sekunder midt i det hele)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-02-08 16:05

Pyha.....så virker det igen.......

Jeg ved ikke hvad der skete, fik fat i ham hvor computeren kommer fra, og han sagde jeg ganske roligt kunne klikke ja til at aktivere, og så bare taste den produktnøgle ind....men det var slet ikke nødvendigt med koden.

Da jeg klikkede ja til at aktivere, kom der bare en besked om, at nu var det aktiveret og jeg kunne fortsætte......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 12-02-08 16:07

så er din dag reddet - godt du fik rede på det

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 12-02-08 19:36

Husk nu at tage en sikkerheds kopi af dine billeder m.m., det er ikke sikkert du slipper så let næste gang.

Godkendelse af svar
Fra : dova

Dato : 16-02-08 23:44

Tak for svaret stig54.