/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Gendannelsespunkt
Fra : jazzin
Vist : 815 gange
150 point
Dato : 09-02-08 10:09

Jeg har haft problemer med min PC og har været nødt til at starte den i "fejlsikret tilstand".
Her skulle der så være mulighed for at foretage en "systemgendannelse" - altså gendanne den, som den var på et tidligere tidspunkt. Der popper en kasse op på skærmen med alle dagene i februar og nogle datoer med fed skrift, som er de gendannelsespunkter, jeg kan benytte.
Men jeg er nødt til at bruge et punkt FØR 1.februar og selv om der er en pil oppe i venstre hjørne,
hvor jeg skulle kunne klikke tilbage til den foregående måned, sker der ingenting. Kassen med februar bliver på skærmen og jeg kan ikke komme nogen vegne. Hvad gør jeg? Kan nogen hjælpe?
På forhånd mange tak.
Jazzin

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-02-08 10:20

Det kommer helt an på hvad du har installeret osv.

Hvis din pcer har oprettet mange gendannelsespunkter, pga ændringer, og der ikke er afsat plads til det antal punkter, så sletter den dem fra bagenden. DVS dem før februar er væk.

Du kan når du kommer op at kører, oprette et FAST punkt som du altid beholder, uanset om du får mange andre punkter. Man bestemmer også selv hvor meget af harddisk pladsen der skal reserveres til punkter, og derved kan man få flere eller færre.

Du kan IKKE finde fra før 1ste februar. Men fortæl om problemet, og det kan være at vi kan fikse det på en anden måde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 10:34

Hvis ikke datoen eksisterer i gendannelseskalenderen - eksisterer det IKKE.....

Så du må vælge mellem de datoer der er....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 10:36

Har du brug for tit at gå længere tilbage (guderne skal vide hvorfor) så må du afsætte mere plads til gendannelse....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-02-08 11:06

godt sagt refi.

LOL

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-02-08 11:14

Citat
Du kan når du kommer op at kører, oprette et FAST punkt som du altid beholder, uanset om du får mange andre punkter

? ? ? ? ? ? ?
Hvordan gør man det ?
De gendannelsespunkter, man selv opretter, forsvinder da også. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-08 11:18

på min ene computer får jeg mulighed i fejlsikret tilstand for at gendanne til fabriksindstillinger - kan du det ?
(jeg kan ikke på den jeg skriver fra nu men kan fra den anden)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-02-08 11:23

Spørgher du mig Mirit ?

Aner det ikke.
Alle mine elektronhjerner var tomme fra start.
Sååå... Det er nok ikke relevant.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-08 11:24

btw - kan du i fejlsikret ikke vælge sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-08 11:28

ja jeg spørger spørger

udover det så spøger jeg bare

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 11:39

Man KAN jo af gode grunde KUN gendanne det der FINDES....

Så enten en dato (der eksisterer) eller som mirit skriver - gendannelses CDer (evt. ligger den på harddisken)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-02-08 11:45

Citat
De gendannelsespunkter, man selv opretter, forsvinder da også. Ik' ?
både og - mine bliver der indtil jeg en dag vil rydde op og sletter de gamle

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 12:01

Ja - har du oprettet plads nok bliver de der til evig tid

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-02-08 12:10

Jamen. . . . Jeg ka' sgu' da kun afsætte 12 % af harddiskens kapacitet til systemgendannelse.
Nå. Jeg bruger bare sikerhedskopiering istedet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 12:12

Nemlig.....

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 09-02-08 13:03

Tak for svarene

troldenesdhb: Under normale omstændigheder, hvis der er kommet nogen ubalance i maskinen, kan jeg nemt gå i systemgendannelsen og finde et gendannelsespunkt, f.eks. i måneden før. Det har jeg gjort flere gange. Men her, hvor jeg ikke har andre muligheder (maskinen viser et ur, der tikker baglæns, før den genstarter - og sådan bliver den ved, hvis jeg ikke vælger at gå i fejlsikker tilstand. Skal jeg forstå det sådan, at alle de tidligere punkter pludselig er væk?
Er der mon ikke andre muligheder. Det er surt at skulle geninstallere alt...!!!

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 150 point
Dato : 09-02-08 13:12

Hvis ikke gendannelsespunkterne eksisterer er der ikke andre muligheder....

At du i nogen tilfælde kan gå længere tilbage er KUN fordi der tilsyneladende ikke er ændringer i en længere periode....

Jo oftere du laver ændringer jo før forsvinder de ældste punkter

Godkendelse af svar
Fra : jazzin

Dato : 09-02-08 13:24

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-02-08 13:50

Selv tak

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-02-08 13:51

nogle gange sukker man over at man har brugt tid på at hjælpe

Refi skriver nøjagtig det samme som mit første indlæg, og får takken...............

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 10-02-08 18:01

Hej troldenesdhb. Det er faktisk ike rigtigt, for du opfordrede mig til at beskrive problemet
yderligere og skrev: "og det kan være at vi kan fikse det på en anden måde"
Det gjorde jeg, men det var altså en anden, der svarede. Men tak alligevel.
Det skal da ikke hedde sig.....

Kommentar
Fra : jazzin

Dato : 10-02-08 18:02

....hovesagen er, at jeg aldrig fik løst problemet....desværre....