/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brænde dvd film
Fra : tararam
Vist : 645 gange
100 point
Dato : 01-02-08 17:36

Jeg får tit stukket i hovedet at når man brænder film eller kopiere DVD'er,- så skal man lade computeren arbejde i fred, og ikke lave andet da det måske går ud over brænde kvaliteten. Er det stadig sådan med de kraftige RAM og processorer der er i computerer idag.
Det er måske forståeligt at man ikke kan rode rundt i filer, høre music etc samtidig, men skulle man ikke kunne gå på nettet samtidig uden at genere brænde procesen ?

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-02-08 17:46

prøv dig frem.. Min erfaring siger mig at man godt kan side og surfe rundt, eller bruge tekstprogrammer.. Men jeg fravælger alt hvad der er krævende.. Ikke at jeg tror det gør så meget, da programmet nok blot sætte hastigheden ned..

Junior

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-02-08 17:50

det er 100% fløjtende lige meget hvad du ellers laver.

Jeg ser ofte TV, arbejder med billeder og meget andet imens den brænder.

Det var i Meeeeeeeeeeeeeget gamle dage, hvor man helst skulle få familien til at hviske hvis man skulle brænde

Som du skriver, processor hastighederne og Ram har ændret sig MEGET, og der er ingen problemer med de nye brænder programmer. Med nye mener jeg, fra de sidste 5 år.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 01-02-08 19:05

Så fløjter vi lidt!
Det kommer helt an på din PC's egenskaber og opbygning. Man kan ikke drage entydige konklusioner på det.
Det som kan ske, når du har gang i flere ting, er at brænderprogrammets buffer går i "underrun", hvilket vil sige at bufferen løber tør for data, før den når at fylde nye data ind i bufferen. I så fald vil brændingen gå i stå, og skiven er ødelagt.
Hvis din brænder har indbygget en stor buffer, og din processor kan flytte neglene i en ruf, så vil der ikke ske noget ved moderat andenhåndstrafik. Sørg også for, at brænderhastigheden ikke er for høj, for det vil kræve mere kapasitet i processoren.
Det vil dog altid være bedst, hvis du planlagde dine brændinger, på et tidspunkt hvor du har andre ting du skal lave.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-02-08 19:37

jep følg severino, billedet fortæller at han er så gammel at han passer til den tid, da det var nødvendigt

SUK

Brænd og lav det du vil på pceren. Lad severinos familie have problemer med at opholde sig i huset når han skal brænde LOL

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-02-08 20:02

Ja ja TROLD, jeg tror ikke helt du har fattet hvad jeg skrev i din iver for at blære dig!

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-02-08 20:41

Gør som severino siger, ellers belav på at købe nye brandbare DVD'er. Der skal kun lidt for meget aktivitet til ved siden af før det går galt.

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 01-02-08 20:55

Et godt fif er at åbne de programmer du vil arbejde i, inden du igangsætter brænding. Dermed undgår du at bruge CPU/RAM på at starte program(mer) op mens du brænder og nøjes med at bruge den CPU/RAM det er nødvendigt for at bruge programmet. I mange tilfælde "suger" programmer mere ved opstart end ved brug af programmet. (Kommer selvfølgelig an på programmet)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 22:47

Får at blive i de 100%

Det er 100% IKKE tilrådeligt at foretage sig alt muligt andet medens den brænder.....
Dette UANSET hvor mange kræfter du leger med.....

Der skal utroligt LIDT til for der går "koks" i det - det behøver såmænd "kun" være dit antivirus der pludselig vil scanne fordi du åbner et eller andet....

At nogen føler det går godt hver gang er mere HELD end forstand.....

Og så travlt har du vel heller ikke - eller er det en større produktion

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-02-08 22:48

Det var IKKE et FÅR - for

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-02-08 08:36

tararam. Smæk en skive og arbejd!

At scan af en fil skulle få din brænding til at gå ned, er langt ude. Måske med en Compaq maskine der er 10 år gammel med Nero 1.1

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 02-02-08 10:41

Du kan jo evt prøve at sætte brændeprogrammet i "test-mode" og "lege" at du brænder, mens du åbner alle mulige programmer og "stress-tester" systemet :) Sådan kan du lære hvad dit system er i stand til.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 02-02-08 11:52

Det lærer man helt automatisk.

Alt efter hvilke filer man brænder og hvilke medier man bruger kan der være stor forskel.

Men når papirkurven begynder at blive fyldt af "kiksede" skiver, så lærer man hvornår man skal holde fingrene væk.

Kommentar
Fra : Bugvin

Dato : 02-02-08 12:44

Jeg synes at man bør sætte brændehastigheden ned til 2X eller 4X for CPU´ens skyld, så falder den ned til de 5 til 10% af RAMforbruget hvis den er på ca.1000mb .. Eller er det noget vås jeg skriver?

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 06-02-08 00:57

Tak for svaret severino.