/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
får ikke tildelt netværksadd.
Fra : permaler
Vist : 432 gange
200 point
Dato : 29-01-08 17:48

jeg har en bærbar pc.. den er ca 1½ år gl. men har stået ubrugt i ca 3 mdr. og nar jeg nu tænder den vil den ikke koble sig på mit trådløde bredbånd. har osse prøvet med kabel. heller ikke med held
den skriver at den ikke får tildelt netværksnøgle eller ipadresse. hvad kan der være galt. vi har en anden bærbar + en stationær de køre problemfrit.

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 29-01-08 19:39

I den antenneforening jeg er i har man som standard kun 2 ipadresser så jeg tænkte at det måske kunne være det samme hos dig. Når du starter maskine 3 op så er du løbet tør for ipnumre. Du kunne måske prøve at lukke de andre maskiner ned og så prøve at starte den anden bærbar op og se om den nu får tildelt en ipadresse. Hvis den gør det så virker dit udstyr og problemet er begrænsingen i ipnumretildelingen og det kan løses ved at opgradere dit udstyr.

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 29-01-08 19:47

jeg har før haft alle 3 maskiner igang før uden problemer..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-08 20:48

Ud fra dine mangelfulde oplysninger, er det lidt svært at se problemets detaljer!
Du har trådløst AP, men har du også en router på din nettilslutning?
Hvad har du af sikkerhed, som kan være det som forhindre dig i at koble op på nettet?

Skriv lidt i detaljer og angiv evt. produkterne du har, så kan vi måske finde en løsning på det!

Kommentar
Fra : permaler

Dato : 29-01-08 20:57

ja jeg har en trådløs router 54 mbit. standart fra tdc. det mest undelige er at den har kørt fint på det for 3-4 mdr siden.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-01-08 21:24

Indstillingen i routeren kan være en afgørende faktor for hvem og hvad der får lov til at få en forbindelse.
Lige et par tips til afprøvning:
1) Afbryd alt sikkerhed i routeren for at se om der kommer hul igennem.
2) Hvis du bruger MAC filter, skal den tredie PC også være registreret.
3) Hvis du bruger kryptering, skal den 3.pc også synge med på det samme vers!
4) Vis dit SSID så du kan se det på den 3.pc
5) Sæt dit AP til at køre AUTO på tilpasningen af hastighed, det giver en højere stabilitet.