/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ACPI og dual/quad core CPU'er
Fra : uraniumdeer
Vist : 387 gange
20 point
Dato : 26-01-08 15:44

Davs. Jeg har inden for meget kort tid bygget 2 computere, begge med samme problem, at de Windows XP ikke vil bruge mere end 1 kerne. Jeg plejer at disable ACPI fordi, at den ofte er skyld i ustabile computere af en eller anden grund. Nu er mit spørgsmål om det er muligt at få XP til at bruge mere end 1 kerne med ACPI disabled?

Jeg læste på et andet forum, ved en der havde et lignene problem, at det kunne være ACPI, men jeg bryder mig ikke om den. Når den er disabled, plejer computere at køre klippe stabilt.

Accepteret svar
Fra : noltus55

Modtaget 20 point
Dato : 26-01-08 17:18

Du er nok tvungen til at enable ACPI da det er dit power management,kig her http://en.wikipedia.org/wiki/Advanced_Configuration_and_Power_Interface

Godkendelse af svar
Fra : uraniumdeer

Dato : 28-01-08 02:28

Tak for svaret noltus55.