/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvorfor kan den ikke?
Fra : alexsh
Vist : 664 gange
100 point
Dato : 24-01-08 14:29

Hej..

Min computer kan ikke trække spil der er lidt mere krævende at f.eks. Bioshok, og Hellgate London. Den kan fint spille spillende, men det lagger helt vild. slet ikke sjovt at spille sådan.. Jeg synes jo ikke der er ongle dele der bør opdateres i min computer, så kan ikk se hvad der er galt. på forhånd tak.

Computer:

AMD 64 2 x core 2,8 processer
geforce 8500gt 1024mb (512 delt)
4gb Kingston DDR II Ram
opp. system: Vista basic

Jeg prøvede at smide 2 gb ram mere i , så den kom op på de fire, men det hjælper ikke.. dog køre den godt til så mange andre ting med lidt flere ram.

Men hvad skal jeg gøre for at spillene køre flydene.??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-01-08 15:00

Nu er der jo INGEN der siger det er din maskine der er noget galt med.....

Så det kan jo have flere årsager....

Og i visse tilfælde sker det bare - uden egentlig årsag....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 15:01

Har du prøvet at skrive msconfig i kør der kommer et vimdue op der vælger du fanebladet start og kan se hvad der kører med fra opstarten og der kan du ved at fjerne fluebem slukke det der kører med det er ikke nødvendigt at det kører med før man skal bruge det det tager blot lidt længere tid at starte de forskellige programmer hvis du efter genstart savner noget eks ved uret på proces linien kan du jo gå derind og finde det frem og tænde igen ved at sætte flueben

Mvh SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-08 15:02

Har hørt en del om at Wista sku bruge en del krafter i sig selv

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 24-01-08 15:04

Ja jeg ved godt vista tager meget, men se nu lige, det jo ikke ligefrem en lille computer.. Hvis ikk den skulle kunne trække spile så ved jeg ikk hvilke der kan

Kommentar
Fra : Webtytte

Dato : 24-01-08 16:27

Hej Alexsh

1) Kan det tænkes at maskinen har skannet for virus i baggrunden? Prøv at slå den fra mens du spiller og se om det hjælper.
2) Prøv også at opdatere directx og grafikkortdriveren til det nyeste.
3) Spiller du online? - I givet fald kan det være forbindelsen til serveren der forårsager "lag" (at spillet hakker)

Mvh
Webtytte

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 24-01-08 21:02

Dit grafikkort er ikke beregnet til spil.
http://www.hardwaresecrets.com/article/452/8

I test er det stort set lige så langsomt, som det 4 år gamle Nvidia 6600 GT.
Det betyder ikke ret meget, at det har mange RAM, når selve ydelsen er langsom.

http://www.theinquirer.net/gb/inquirer/news/2007/11/27/low-gpus-leave-lot-desired

Den sidste test viser, at et grafikkort med den grafikprocessor du har, kun nåede 11 FPS (frames per second) i Hellgate London. Udgangspunktet er, at man skal have 25 FPS for en ordentlig spiloplevelse.

Vis du vil have en ordentlig spiloplevelse, skal du købe et bedre grafikkort, som Nvidia 8800 GT eller ATI HD 3850/3870.

Kommentar
Fra : alexsh

Dato : 27-01-08 11:59

OKay.
1: Dejligt at se der er nogen der går så meget op i reseach om spørgsmålet. Ros til dig Paulus1.
2: Tak for at "dische" mit grafik kort sådan, men du er gået lidt forkert i byen med de undersøgelser, fordi du har valgt at sammenligne med et en meget mindre model af mit grafikkort. Den du sammenligner med er 256mb og mit er 1024mb (512 dedikeret) og derfor yder den mere end 256'eren gør.

Men jeg lukker spørgsmålet nu, der er desværre ikke kommet nogle relevante svar, men fandt selv løsningen.. Min computer kørte med Directx 10 som std. og det lavede jeg om til Directx 9 og nu køre det hele som et drøm. (Og vil mener jeg får den optimale oplevelse ud af HGL med mit lille grafikkort :P )

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-01-08 14:32

Jame det var da godt at du fandt ud af og nogle af os har så også lært noget så er det hele da ikke helt forgæves

Mvh Og hav en -rig Søndag

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 27-01-08 20:08

RAM størrelsen er altså ikke specielt vigtig.
http://www.overclockersclub.com/reviews/8500gt/11.htm (512 MB Ram)

Årsagen kan findes på denne side
http://techgage.com/article/sparkle_calibre_p850_8500gt_512mb/1
både Core clock, shader clock og memory clock er væsentligt lavere på 8500'eren end på de "større" grafikkort.