/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
iso
Fra : Jarlan
Vist : 449 gange
460 point
Dato : 23-01-08 16:16

Hvordan for jeg ændret en CD med et program som åbenbart er blevet brændt til en iso file.
Jeg kan ikke instalere det som det er nu.
Venlig hilsen
jarlan

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-01-08 16:23

Sæt en cd i brænderen, dobbeltklik på isofilen, så brændes filen, derefter kan du indstallere fra cd.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 23-01-08 16:25

En ISO fil skal normalt brændes til en CD, hvis du har en CD hvor der ligger en ISO fil på som ISO, er det fordi den er brændt forkert.

Så er det at kopiere ISO filen ind på harddisken og brænde den igen, f. eks med Nero

Optager > Brænd image

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 23-01-08 16:58

Eller du kan mounte den med daemon tools http://www.daemon-tools.cc/dtcc/announcements.php så slipper du for at waste en cd.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 23-01-08 21:40

jeg bruger poweriso et enkelt program du kan hente gratis som demo.
Åben filen og pakke den ud i en mappe og brænd den derfra..

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 24-01-08 22:00

Nu ved jeg ikke, hvad det er du brænder over...

Har selv brændt en linux distro, xubuntu, over på CD.

Jeg valgte at downloade imgburner.
Downloadede så den .iso fil, der hed 32-bit, da min puter kun kan komme op på de 32, hvilket jeg ku læse i "Instillinger" i "Egenskaber for skærm".
Derefter brændte jeg den over på CD - altså som imageburner - stadigt i isofil-format.
Jeg PRØVEDE også imageburner i min egen nero burner. Men når der bagefter ikke ligger en sk... på Cd´en, glor man lidt...

Men med imgburner kan man således tilmed tjekke, om CD´en selv er noget værd...

Nu VED jeg ikke helt, om kun iso-format-filer kan installeres - og heller ikke hvad du har brændt over, men desværre kun CD´er med RW - eller i hvert fald - W kan slettes.

Der KAN også være fejl i den iso-fil du har brændt over. Og nogen påstår så, at man bare kan download den samme fil igen- og derefter håbe at downloaden blir mere korrekt...
Selv ville jeg finde et andet sted at hente den ned fra...

Kommentar
Fra : Jarlan

Dato : 25-01-08 09:21

Hej til jer alle.
Jeg har fået løst mit problem, tak til jer alle.
Med venlig hilsen
Jarlan