/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Keyboard og mus jæbt sammen,pa
Fra : HexensX
Vist : 549 gange
50 point
Dato : 23-01-08 11:15

Jeg købte, for snart et par år siden, en Acer Aspire, som på det tidspunkt, var en af de stærkeste pc'er på markedet, med en enorm hard-disk, men fra dag 1. har keyboardet ikke fungeret med pc'en. Utålmodig som jeg var, fes jeg ud, og købte et dytrt, trådløst keyboard, som da også virkerde...selvom lasermusen ikke gjorde det, lol! Og så brød mit dyre keyboard sammen, og jeg har nu en kæmpe kollektion af spritnye, aldrigt brugte keyboards, før jeg igen fandt en kombination af to forskellge mus og keyboards, men nu er mit keyboard ved at gå igen, og jeg er ærlig talt lidt bange for hvor mange keyboards, jeg kommer til at købe, før jeg får et, som er kompatibelt med min pc. Er der nogle her, som deler min erfaring, eler som bare har et generelt råd? Jeg tror, men er ikke sikker på at garantien er udløbet, for jeg burde selvfølgeligt have bragt det tilbage til TDC's butik, hvor jeg købe den i første instans, men det at have så hurtig en pc, fik mig til at tøve, måske for længe, og nu vil jeg lgge stor pris på et godt råd.
Noget andet er, at hvis nogen har brug for et helt nyt, gratis 2.4 Ghz multimedietastatur med lasermus og USB tlslutning, eller et alm, Logotech tastatur med PS2 tilslutning, også gratid og også spritnyt, så læg en besked. Du må selvfølgeligt selv betale portoen, hvis du er interesseret og bor udenfor, eller langt fra Valby, som er mit lille hjemsted. Men mest af alt, ville jeg gerne høre, om vii har et pc-geni, som kan forklare problemet for mig, og hvad jeg evt. kan gøre? PÅ forhånd, mange tak!!!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-01-08 11:33

Der må være noget fundamentalt galt i den måde du tilslutter på når det ikke virker.

Skriv om det er bestemte taster der svigter eller hele keyboardet, som ikke har forbindelse.

Husk at trådløse har batteri som engang imellem skal oplades elle udskiftet. og at trådløse dele skal parres med modtageren.
Kanalen skal evt ændres hvis der er andet, på samme kanal, som forstyrrer.

Læs brugsanvisningen grundigt

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 23-01-08 11:59

Tak for dit hurtige svar Transor, normalt ville jeg være helt enig med dig, men det keyboard som fulgte med pc'en virkede aldrig, ikke så mege som en tast, og det efterfølgende trådløse keyboard havde helt nye batterier, og blev parret med modtageren, som virkede fint og hurtigt, men jeg fik aldrig keyboardet til at virke. Jeg er godt klar over, at begge dele skal tunes ind på modtageren , men intet har det hjulpet. Jeg glemte at nævne, i min første post, at en enkelt gang, gik det lige modsat, jeg havde købt endnu et trådløst sæt, til over 500 kr., og her virkede keyboardet, men musen frøs hele systemet op, skørt eller hvad!:) Det ender jo nok med, at jeg må finde (oh please!) kvitteringen, og håbe, at garantien ikke er udløbet, og så, på en eller anden måde, få det sendt ind, før det er for sent, og så håbe, at den gamle pc stadig gider trække bare de mest basale programmer, som Outlook osv., men 1000 tak for dine forslag, du aner ikke hvor jeg påskønner AL hjælp som jeg kan få!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 12:07

Locitech > ind med den rigtige driver (ej den medfølgende XP driver)
Der skal lige trykkes på den lille conect knap på modtager og tast/mus
Og så bør den indstilles i det medfølgende program.
Det samme gælder Microsoft tast/mus

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-01-08 13:05

Hvordan ser der ud i kontrolpanel system hardware enhedshåndtering er der nogle gule trekanter så opdater driver der. Er der feks flere keeebord at se ?? du kan slette alle keeborddrivere og genstarte så installerer den selv de nødvendige og så lie gøre som Eyvind siger efterfølgende For det lyder som der er koks i systemet

Mvh Sune Fisk

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 23-01-08 19:00

<<<<<tilgiv mit ordvalg, men I er nogle skat´te-basser!!!
Jeg har desværre ikke tid i dag, men straks i morgen eftermiddag, vil jeg prøve at gøre, som Sunowich foreslår, det virker meget sandsynligt, selv for en pc-idiot som mig, men 1000 tak for jeres svar, I er virkeligt søde og hjælpsomme,
TIna