/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PS3 netværksopsætning
Fra : Smearen
Vist : 515 gange
220 point
Dato : 21-01-08 01:31

Jeg har et problem med opætning af netværk, som jeg håber der er en der kan klare;

Min ps3 er og min pc er begge koblet til en hub, der så har forbindelse til mit modem. De fanger begge internetforbindelse helt fint (kan have ps3'en og pc'en på nettet samtidig) men de kan ikke finde hinanden Ps3'en kan ingen media servere finde, selvom jeg har været inde i mediaplayer og tillade deling af dens mediafiler. Min bror har det fint oppe at køre trådløst, men der er et eller andet jeg ikke kan gennemskue, når jeg er tvunget til at bruge kabel...

Jeg håber der er en eller anden, der har bøvlet lidt med det samme

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-01-08 01:43

Er det sådan at de kan se hinanden, når du bruger kabel, men ikke trådløst ? Den sidste del af din forklaring forstår jeg sådan.

Hvis din hub er til trådløs forbindelse er den formentlig også en router. De er indrettet til at besværliggøre uønsket indtrængen fra internettet, men kan desværre også vanskelliggøre at enheder kan se hinanden. Der må du have fat i manualen og studere nøje på mulighederne.

Desuden skal computeren være installeret med derigtige netværksdrivere, med protokoller som de andre enheder kan snakke med på.

Annuller spørgsmålet
Fra : Smearen

Dato : 11-03-08 17:13

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål