/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Picture It funger ik på Vista?
Fra : Madonnaen
Vist : 3018 gange
20 point
Dato : 21-01-08 00:52

Er der nogen der kender et fotoredigeringsprogram som minder om Microsoft Picture It, som kan installeres på Vista?

Kender også de mere gængse programmer men kan nu så godt lide dette....

Eller kan jeg mon få det installeret alligevel?

Er ingen VistaHaj!!! Hjælp...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-08 01:20

Når du har PictureIt så synes jeg og kan lide den, så synes jeg at du skal forsøge at installere, højreklik og klik på Kør som administrator for at installere, når du har installeret så åbner du Computer og dobbelt klikker på dit C drev, den hedder måske noget mere og (C:) står i parentes som vist, dobbelt klik på Programmer, rul ned og find mappen med PictureIt, hvis du følger godt med under installationen, så ser du hvilken program mappe at programmet har valgt at gemme i, den hedder sandsynligvis PictureIt dobbelt klik på den mappe og find programmet PictureIt, når du har klikke en gang på den rigtige fil, står der nederst Program, ikke noget med programudvidelse eller andet, kun Program, den højreklikker du på og klikker på Egenskaber, under egenskaber klikker du på fanebladet Kompalitet, sæt markering (flueben) i Kør dette program i kompatibilitetstilstand for, og lader Windows XP (Service Pack 2) stå som den valgte, klik Anvend og OK
Vupti PictureIt vil nu fremover køre som den gjorde under Windows XP, nemt ikke ellers spørg mere, jeg går ikke i seng den første times tid

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-08 01:24

Jeg skulle have redigeret lidt i den første linje, for sent nu, og nedefter er det vist til at forstå hvad jeg har skrevet, for at åbne Computer, klikker på på Windows flaget nede til venstre og finder Computer i højre kolonne, mørk farve med hvid skrift

Kommentar
Fra : Madonnaen

Dato : 21-01-08 09:13

Tusind tak for hjælpen. Det prøver jeg lige senere idag og vender tilbage.

MVH

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-08 12:11

Jeg kommer ikke ind for at se hvordan det dig, før engang efter midnat, men du finder sikkert ud af det før

Kommentar
Fra : Madonnaen

Dato : 21-01-08 12:50

Jeg har prøvet... kan simpelthen ikke få det til at virke...

Som om den mangler nogle billedfiler osv.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-08 13:24

Forklar lidt mere, tag eventuel nogle skærm billeder når er fejlmeldinger, tryk på tasten Print Screen og åben Paint som du finder under tilbehør, klik på Rediger og på Sæt ind, gem billedet og læg det herop: http://www.peecee.dk
Er det under installtionen du har fejl ? Eller når du vil bruge programmet ? Jeg prøver om jeg kan finde på noget, når jeg kommer fra arbejde ca. kl. 01.00

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-01-08 13:31

Hvis du vil vise os billeder af fejlmeldinger, så skal selvfølgelig huske at linke til billedet her i spørgsmålet adressen bliver vist på Peecee efter upload

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-08 13:48

det ser ikke ud til at pictureIt er kompatibelt med vista når man søger rundt i fora så jeg er ikke sikker på det lykkes at køre det - men håber da for dig.

På vista skal du huske to ting - installer (også når det er fra cd/dvd) som administrator og kør som administrator.

o.v.n kender du noget til pictureIt ? - og med vista ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-08 13:58

http://www.iexbeta.com/wiki/index.php/Windows_Vista_Software_Compatibility_List

pictureIt version 10 står som ikke kompatibel - eller under heavy problems - så hvis din udgave er ældre ser det sløjt ud

Kommentar
Fra : Madonnaen

Dato : 21-01-08 13:58

Jeg har installeret som administrator og alligevel siger den at den ikke kan køres når jeg forsøger. Har afinst. den flere gange nu og prøver en sidste gang...

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-01-08 14:56

Har læst at 99 og 2000 udgaven af Picture It skulle kunne køre på Vista, men ingen andre.

Det ser heller ikke ud til at der findes nogen Patches til programmet, så det ser desværre ud til at du må begynde at kigge efter et alternativ hvis du ikke har en af disse versioner.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-08 15:37

Citat
In regards to PictureIt Pro 7.0 - I own a copy of this and I installed it on a XP Virtual Image and ran the Windows Vista Upgrade Advisor. The Upgrade Advisor doesn't pick it up as a incompatible application.
.. ser ud til at vers. 7 også kan

http://windowsvistablog.com/blogs/windowsvista/archive/2007/01/30/it-s-here.aspx

men er spørgers version ikke den rigtige så er det jo et problem.

vista er efter min mening født DUM !!! - kæmp for XP

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-01-08 15:53

Hvis du får det op at køre er der ellers en rigtig god side med tutitorials (øvelser) her

http://www.marysgraphics.com/picit.html

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 21-01-08 21:21

KOMMER VEL LIDT an på HVILEKEN UDGAVE AF PICTIURE IT /
DER SKAL INSTALLERES PÅ JBILKEN VISTA_______________

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-01-08 03:12

Nu der spørges til min erfaring med Picture It og Vista, den er ret begrænset med begge dele, jeg har ikke selv Vista og skal ikke have det foreløbig, Picture It havde jeg som Trial en kort tid, for mange år siden, men jeg er bare ikke typen som giver op, og som regel lykkes det for mig, jeg sætter mig på min dertil indrettede og forsøger fra alle de vinkler jeg kan komme på, senest har jeg fået en scanner driver fra forrige århundrede til at virke under Vista Home Premium, det er en bærbar Acer som jeg har vedligehold på, jeg bruger ikke tid på at læse i diverse forum før jeg løber tør for ideer, det er jeg tæt på at være nu, og har fundet denne tråd: http://forums.vnunet.com/thread.jspa?messageID=972944&tstart=0 er det noget du har lyst til at prøve ? Det er særlig ideen med at kopiere CDen over på harddisken og installere derfra, som jeg synes lyder interessant, men du skal stadig køre den som kompatibel med en ældre Windows version, måske helt tilbage til Windows 98 kompatibel.
Hvis du vælger at give op, og vil have noget andet til foto med mere, så er IrfanView min foretrukne, gratis og dansk sprog kan installeres: http://www.irfanview.com/ jeg har også PhotoFiltre og HP PhotoSmart Express, ingen af dem kommer op på siden af IrfanView og Picasa fra Google kan da slet ikke andet end at vise billeder, men hvis du kan lide Picture It, så forsøg endnu en gang

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 22-01-08 03:29

Citat
Nu der spørges til min erfaring med Picture It

PLEJER AT løbeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
MED SELVE LICENSEN

Hvis ikke den får IGEN,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,HIK

NO MOny

Genatgelser fremmer DSB

sidder og fyrer med dk sedler
kongens MØNYER

det giver et pænt lille ''grønt''
SKÆR / men ingen varme

Skie kat + = mennesker

Kommentar
Fra : disken_69