/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Fejlmeldning
Fra : Gucci1704
Vist : 2887 gange
100 point
Dato : 18-01-08 18:27

har lige kørt en opstartsscan med avast og fik følgende:
Filen c:\WINDOWS\driver cache\i386\driver.cab\epnhte5d.dll Fejl 42127(cab arkiv er beskadiget.)

Hvad skal jeg lige stille op med den?????
Kan jeg bare slette den eller er det noget som systemet bruger?

Jeg kører XP og pc kører langsomt, men uden problemer.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 18:46

Hvis du kender en der også kører XP, kan du gå ind på hans maskine finde filen der, kopiere den. Evt. til en usb. tag den med hjem til din computer, erstat din fil med den du har kopieret fra den anden computer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-01-08 18:51
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-08 18:51

Du ku også lige prøve at installerer Avg antivirus og så scanne med den og se om den er enig med avast og avg kan godt kører på din pc uden at konflikte med ander scannerprogrammer Den er her hvis du vil prøve det
http://www.pcworld.dk/download/12/1580

Mvh og god week-end SunoFisken

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-01-08 18:54

Aldrig to antivirus samtidig

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 19:36

stl_s, den download side du har linket til kræver betaling, jeg havde googlet det. og de steder jeg fandt den kostede det penge, derfor jeg foreslog at snuppe den fra en andencomputer. Det en system fil, så den skal nok ligge der.
En anden mulighed er at boote fra win xp skiven og så køre en raparer, eller prøve at gendanne computeren til dagen før problemet opstod.

Og så synes jeg det ville være en god ide at køre em chekdisk, det kan gøres ved at åbne komandopromt, skrive cd.. indtil du står i c:\ og så skrive chkdsk /F /R

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 18-01-08 19:49

Jeg er færdig med AVG, den har voldt for store problemer contra stofanet.
Det er min datters pc, der har meldt problemet. Vi har yderligere en pc med xp, så det skulle være muligt at hente filen der. Ellers har jeg win xp skiven

Men kan nogen fortælle mig, hvad filen gør - hvad er det der er beskadiget?

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-08 19:59

Det er en del af en printer driver, du skulle vel ikke have en Epson printer? Når nu det er noget til en printer ligger den sku nok ikke på andre xp maskiner.

Men fandt en side hvor du kan hente den gratis: http://www.afreedll.com/dll/info/epnhte5d_dll.html

Der kommer lige en reklame når du har trykket download, lad den bare stå, det tager 10-15 sekunder og så kommer du til download af den dll fil.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 18-01-08 20:30

Hvis det er en del af en printer driver, er jeg meget mere rolig.
Der er nemlig ikke installeret nogen printer på denne pc. Eller rettere jeg har afinstalleret den for længe siden. Det er sandsynvis til en HP eller en lexmark jeg har haft på prøve.
Tusind tak for svaret - os almindelige mennesker kan jo ikke altid gennemskue, hvad de forskellige filer står for.
God week-end

Godkendelse af svar
Fra : Gucci1704

Dato : 18-01-08 20:31

Tak for svaret Simmaster.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 20:32

Lukker du ikke tråden, hvis du har fået svar?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-01-08 20:32

ok, velbekomme. :D