/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Sletning.
Fra : NannaBanana
Vist : 523 gange
50 point
Dato : 30-12-07 01:04

Hvordan sletter man sin profil på kandu.dk, så man ikke længere er bruger? (:

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 60 point
Dato : 30-12-07 01:11

Hej dig.

Du kan ikke slette din bruger herinde, den står til evig tid

Du kan gøre så du ikke modtager flere mails fra kandu og så lade være med at logge ind. Så vil du aldrig høre mere her fra.

Men slette din bruger, det kan du desværre ikke.

Rigtig godt nytår til dig
fra Dorthe

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-12-07 01:34

Spørgsmålet har været fremme nogle gange.

Og altid, det samme svar, som også er rigtigt, det kan ikke lade sig gøre.

Og nu har jeg ganske vist ikke undersøgt det, endnu.

Men jeg tror ganske enkelt, at Kandu er forkert på den, ved at man ikke som bruger, kan slette sig selv, ALLE andre sider jeg har været på, har der været Frit valg, betalingssider, som ikke betalingssider.

Men det ser jo flot ud, overfor annoncører m.v., at vi har så og så mange tilmeldte brugere her på Kandu, og jeg tror næppe, at Kandu i samme åndedrag oplyser, at deres bruger antal holdes kunstigt oppe, ved det at det ikke er muligt at blive slettet, eller slette sit eget medlemsskab.

De indlæg de enkelte har skrevet, dem har Kandu ophavsrettighederne til, i samme sekund, der er trykket på Send knappen, så de bliver naturligvis ikke slettet, men selve profilen, tror jeg ganske enkelt ikke, at Kandu er i deres gode ret til, at holde som gidsel, imod den enkeltes ønske.

Venlig hilsen og

vedikkealt

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-12-07 07:53

Citat
tror jeg ganske enkelt ikke, at Kandu er i deres gode ret til, at holde som gidsel, imod den enkeltes ønske.

Interessant tanke...

iah

Kommentar
Fra : hestepigen

Dato : 30-12-07 08:48

Det var da egentlig en interessant tankegang - at man ikke kan slette sin bruger og at man derved holder antallat af brugere kunstigt oppe........

Var inde og læse lidt på http://www.kandu.dk/contact.aspx - og her henviser man da også bare til brugerene om at svare på spørgsmål om brugen af kandu!!!!!!!!!

Men der er en mail-adresse direkt til Kandu, og det kunne da være interesant at stille dem dit spørgsmål om, hvorfor du ikke kan slette din bruger.

Citat
Hvis du derimod har problemer med din konto eller lignende, så kan vi kontaktes på denne adresse. service@kandu.dk

Man kan vel godt sige, at man har et problem med en konto, når man ikke kan slette den, og det er det, man ønsker.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-12-07 09:37

Registerloven gælder vist alligevel ikke i påkommende tilfælde...

http://home.tiscali.dk/8x012860/IT-supporter/registerloven.htm#K1

Kommentar
Fra : iah

Dato : 30-12-07 09:38

Registerloven gælder vist alligevel ikke i påkommende tilfælde...

http://home.tiscali.dk/8x012860/IT-supporter/registerloven.htm#K1

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 10:23

Korrekt som allerede nævnt...

Du KAN IKKE slettes....

Kandu kan slette dig men gør det ikke - det ville give rod i samtlige tråde du har deltaget i.....

Selv "gamle" kandubrugere der er blevet SMIDT UD af Kandu er stagig at finde kommentarer fra....

Det hjælper IKKE at skrive til Kandu - du bliver ikke slettet....

Og også korrekt - Kandu har slet ikke så mange brugere....

Der er måske 2-300 Kandubrugere - resten er "dobbeltgængere"....

Der er jo ingen der forbyder dig at oprette 100vis af profiler på Kandu.... (kræver blot en masse emailadresser da den samme ikke kan bruges 2 gange)

Det "hedder" sig at Kandu er en vidensdelingsdatabase, men sandheden er nok nærmere at den forsøges laves til en "ren pengemaskine" - i starten UDEN de store reklamer - men nu (hvor der er registreret mange) er der pludselig dukket masser af reklamer op....

Og det med viden skal vist tages med et gram salt....

Der er MANGE lyse hoveder på Kandu - der er MANGE der får hjælp - der er MANGE der er glade for hjælpen....

Men men men...
Hovedparten at svarene på spørgsmålene kunne være fundet ved en "simpel" google"søgning (det er den de fleste benytter) resten af svarene har INTET med viden at gøre men er enten smalltalk (mere og mere ala ARTO) eller gætterier......

Kandu er et dejlig sted hvis det er den slags man søger - kan man ikke tåle mosten i bageriet er det bare at lade være med at logge på....

ALT andet virker IKKE - der er INGEN sletningsmulighed.....

Bordet FANGER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 10:24

Så alt i alt er det vist et spørgsmål om at "samle" emailadresser....

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-12-07 10:36

godt sagt refi,
og hvis det er den rigtige Nanna?
Så husk lige at lukke dine åbne spørgsmål inden du melder dig ud...

Din gamle "tysk lærer" Svend

Godkendelse af svar
Fra : NannaBanana

Dato : 30-12-07 12:59

Tak for svaret vil.du.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-12-07 13:01

Hej Refi

Undskyld, men jeg tror altså du er ude i en vrøvler....

De svar den enkelte har givet, står jo der, hvor de står, og dem har, som tidligere skrevet, Kandu ophavsrettighederne til.

Og den "base", som Kandu ifølge lovgivningen skal have, med IP adresse og mailadresse, af hensyn til, hvis man opfordre til / skriver noget ulovligt, er noget andet.

Jeg er på et andet, stort Fora, hvor den køre på holdningen, kommentarer til Dagens Nyheder, har vi en bruger, vi lidt i sjov kalder Svingdøren, da han nu køre på den fjerde eller 5 profil, (manden er psykist ustabil, men skriver kanon godt, når han har det godt), men når han "tilter", så vil han omgående slettes som bruger, og så sletter redaktionen ham, og ved de indlæg han så har lavet, kommer der automatisk til at stå - Slettet bruger - eller Anonymos, og er også sket for andre, der har ønsket deres profil slettet.

Personligt ville jeg blive tosset, men jeg er med på, at jeg er her frivilligt, deltager frivilligt, og akcepterer, at Kandu kan tjene en skilling på, at jeg tæller i 2 for dem - meget vigtige statistiker....

Antal hints og antal brugere.

Men men men...KUN så længe jeg selv ønsker det.

Og det værste er nu, at det faktisk forarger mig, at Kandu tager EN som gidsel i deres spil om annonce millionerne, så jeg er alvorligt bange for, at 2008 vil blive året, hvor jeg må studerer meget mere i det.

vedikkealt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 13:27

Du gentager jo blot hvad jeg forklarede (i en anden ordvending)

NEJ du kan IKKE blive slettet...

Du kan blive udelukket - men ikke slettet....

Profilen eksisterer til evighed og vil aldrig mere kunne bruges af andre....

Sådan er det bare på Kandu...

Så det der "vrøvl" må du nok lige forklare

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 30-12-07 13:45

Hej Refi

Indrømmet, det "vrøvl" som - vi begge er fremkommet med her, kan jeg i dette øjeblik, ikke hverken med eller modbevise...

Men for mit vedkommende, vil jeg helt sikkert studere mere i, hvordan det for holder sig.

Venlig hilsen

vedikkealt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-12-07 13:49

Jamen der ER IKKE noget vrøvl - sådan er det bare - du kan ikke blive slettet......

At du ved "nogle" kan se at de ikke længere eksisterer/er udelukket osv. viser jo NETOP at de ikke er slettet - så ville du jo slet ikke kunne finde dem....