/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vil ikke formatters
Fra : fedtmule30
Vist : 724 gange
500 point
Dato : 27-12-07 19:14

Hej her inde

Måske der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har en pcer som ikke vil formatters når jeg ligger Windows XP ind kører den de første drivere og når aldrig til hvor man kan formatter den før den går i en sort skærm og når aldrig videre der er kun en hvid streg i venstre hjønrne, jeg har også prøvet Windows Vista også uden held der kører den også de første drivere ind og siger så den ikke kan komme videre men jeg genstarter og prøver igen

Jeg har også prøvet med nyt dvd drev, bios og andre ram intet hjælper

Hvad kan det være der gør at jeg ikke kan få lov til at formattere den ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 27-12-07 19:17

Husker du at boote fra CD?
bare en tanke..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-07 19:19

Din comp skal i bios startrækkefølge stå sådan

CD/DVD
harddisk

Så bør den efter den automatiske genstart give nogle muligheder.

Kommentar
Fra : fedtmule30

Dato : 27-12-07 19:32

Ja jeg booter fra cd/dvd alt det er som det skal være, men det er når den har kørt de første driver ind som skal bruge til at installer Windows Xp/Vista så går den død og vil ikke længer ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-12-07 19:38

Har du diskettedrev på den comp.

Kommentar
Fra : fedtmule30

Dato : 27-12-07 19:56

Nej det er der ikke

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 27-12-07 19:58

Hey

Hvis det er sådan at dine harddiske er S-ATA, så kan det være du skal trykke på en knap før, at den indlæser de drivers den skal bruge for netop at kunne installere på harddisken.

Hvilken slags harddisk prøver du at installere på? og hvordan er den koblet til resten af computeren?

Mvh
Terat

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 27-12-07 22:16

Hvis jeg var dig så ville jeg prøve at se om jeg havde nogle andre cd'ere maskinen kunne starte op på. Det kunne være hvis du havde en Norton cd eller måske en gammel windows cd. Bare et eller andet så du kan få en dospromt frem. Hvis maskinen starter op på den så ved du at udstyret er i orden. Når du så får dos promten frem bruger du kommandoen fdisk og sletter partionen og så
er alt væk på harddisken og så burde du kunne starte op på en windows xp cd og installere uden videre

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 09:42

Hvor mange MB ram har du sat i?

Kommentar
Fra : fedtmule30

Dato : 28-12-07 10:43

Det er 2 Maxtor - 250GB S-ATAII Harddisk 7200rpm der er sat på sata portene i bundkortet som er et MSI 965.

Der er 4* 1Gb DDR2-667

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 28-12-07 10:48

Se på din XP skive efter div. finger aftryk, ridser eller andet skidt.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 28-12-07 11:21

2 SATA - så skal du lige sikre at du lægger XP ind på den SATA som booter ved genstart.
Evt. pil den ene fra (begge kabler) mens du installerer.
Ps. du husker vel lige at lægger drivere ind ved start (F6) når du får muligheden.

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 28-12-07 13:09

Hejsa

Siden du bruger sata diske, så skal du trykke på F6 i opstarten, som Eyvind skrev, da den skal installere nogle driveres, før installationen kan se at der er nogle harddiske at installere på.

Jeg har nemlig oplevet det samme, og det var derfor jeg spurgte til om du havde sata harddiske.

Nå, men jeg håber du finder ud af det nu, held og lykke med det

Mvh
Terat

Kommentar
Fra : helgec

Dato : 31-12-07 10:04

Hvis du ikke har en recovery partition på disken så gi`den en gang KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html

Godkendelse af svar
Fra : fedtmule30

Dato : 06-01-08 09:18

Tak for svaret Eyvind.