/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sempre Wireless Installation
Fra : tararam
Vist : 711 gange
35 point
Dato : 06-12-07 21:15

Nu har jeg lige købet en Sempre 54MB wireless router. Jeg troede det var en small sag at sætte den op. men jeg kan slet ikke få det til at virke.
Er der andre herinde der ved hvordan man gør.
Jeg mener jeg har fulgt installationen fuldt ud.

Jeg har DHCP dsl og det skulle ifølge installations forvirringen selv få routeren til at finde de nødvendige IP, gateway adresser osv.
Men men.... jeg kan ikke komme på nettet, og hvis jeg prøver at få vista til at udbedre fejlen skriver den at der måske er problemer med DNS - domain name server ??? Hvad er nu det ?

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 06-12-07 21:43

1.
først skal den virke via kabel....
- Netværkskabel i Wan og mellemkabel til PC i en af Lan portene....
Hvis dette ikke virker skal du finde årsagen.
- Evt ressette router.
- Clone Mac adresse - hvis det er hos en udbyder der kun god kender et netkort...
2.
Når dette virker skal du opsætte din Wireless sikerhed og hoppe på via søg trådløst netværk....
Der er normalt et guide til din Router der gør dette let.

Når det så er gjort, kan du gå ind og skjule din SSID.

mvh Ben

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-12-07 21:56

Der er forskellig måder at gøre det på, alt efter hvilken udbyder du er koblet op imod.
Men dit problem ligger sikkert i din MAC-adresse, som du har ændret ved at skifte den direkte forbindelse ud med en anden netværksenhed.
Hver netværksenhed har sit egen personnummer (mac-adresse), så her skal du lige have din udbyder til at acceptere den nye enhed, før din udbyder giver dig en ip-adresse som du kan bruge til forbindelsen.
MAC-adressen og IP-adressen hænger nøje sammen.
Sluk for dit net i aften, når du går i seng, og tænd så i morgen, med routeren koblet til, så skal du nok få forbindelse.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 45 point
Dato : 06-12-07 21:59

Med hensyn til den trådløse del, skal du sikre dig, at den er tændt, da den kan frakobles inde i routerens menu!

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 07-12-07 18:24

Tak for svaret severino.