/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vega+ bærbar
Fra : Bøllemis
Vist : 538 gange
20 point
Dato : 05-12-07 20:00

Min kærestes pc vil slet ingenting. Den grønne diode på strømforsyning blinker helt vildt når man sætter stikket i. Også selvom man tager batteriet ud. Men strømforsyningen lyser normalt når stikket tages ud. Har checket strømforsyningen og den er ok.

Kan det være batteriet der er klappet sammen??

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-12-07 20:17

og den vil slet ikke forsøge at starte op

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-12-07 20:18

Dumt spørgsmål, men det er vel den rigtige lader

Kommentar
Fra : Bøllemis

Dato : 05-12-07 20:30

Den er helt død og den er den rigtige oplader

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 05-12-07 21:36

Den skal kunne starte uden batteri.
Så det med batteriet kan checkes ved at tage det ud.
Prøv evt. også at tage CD/DVD og evt. diskette drev fra.
Kan du uden videre tage harddisken fra så prøv også det.

Har du skiftet noget ud for nyligt.

Laver strømforsyningen ballade hvis du tænder den uden at sætte den til comp.

Blinker den vildt kan det være en kortslutning på ledningen hen til comp eller inde i comp.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-07 21:37

Jeg tror ikke at strømforsyningen fejler noget, den reagere sikkert blot på en slags overbelastning, hvilket kunne tyde på, at der er en eller anden form for kortslutning i denne PC.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-07 21:43

e.c. jeg tror du tænker i stationær PC!!!!
Køllemis.... jeg mener Bøllemis taler sikkert om en bærebar, hvor det er noget vanskeligere at skifte de omtalte komponenter ud.

PC'en skal kunne køre uden batteriet; kun på strømforsyningen. Her skriver du at den også blinker, så jeg tror ikke på, at batteriet er klappet sammen, men det er sikkert fladt, hvis ikke det har været ladet i et længere tidsrum.

Kommentar
Fra : Bøllemis

Dato : 05-12-07 22:02

Nej strømforsyningen fejler intet. Har checket den med en pære og den lyser fint. Det er kun når stikket bliver sat i at den blinker som en gal. Ellers fungerer den normalt.

Til e.c så er der ikke skiftet noget i den

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-12-07 22:37

Hvis der stadig er garanti på den, så afsted med den!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-12-07 23:26

Severino - på mange bærbare PC kan man med et snuptag udtage:
Diskettedrev
CD/DVD
Harddisk

På min Compaq bærbare tager det unde 20 sek. at skifte harddisk.

Bøllemis - Hvis du ikke forsøger at starte comp, men bare sætter strømkablet til og strømforsyningen blinker (overbelaster) >>>

Kommentar
Fra : Bøllemis

Dato : 07-12-07 17:07

Til e.c

Der sker lige netop det som du beskriver. Nemlig at strømforsyningen blinker og intet andet sker. Hmm... Der ser måske skidt ud med den?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-12-07 00:21

Det er svært at dømme den comp. men det kan være en fejl der hvor stikket sættes ind, men det er nok proffer som bør kigge indefor i den comp.