/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp server problemmer
Fra : ivanovic1
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 29-11-07 16:52

Hej Alle,

Min Ser fungerede fint i går aftes men i morges fungerede den ikke og da jeg prøvede at genstrate den kunne dette ikke lade sig gøre. Det som der sker er at serveren bipper 3 gange (biiiiip bip bip), dvs. et langt bip efterfuldt af 2 korte. Det er linux jeg kørte med på serveren. Det skal lige nævnes at serveren/pcen på ingen måde når at komme igang den begynder at bippe med det samme og fortsætter bare.

Er der nogen der ved hvad dette kan skyldes??

Mvh.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 110 point
Dato : 29-11-07 16:55

Du har en hardwarefejl, sikkert motherboardet der fejler!

Hér kan du se koderne for beep'sene(!) --> http://www.amptron.com/html/bios.beepcodes.html

/Torben

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 29-11-07 17:06

Har lidt svært ved at tyde koderne for bippene, men det lyder sådan her:

Et langt bip efterful erfter fuldt af 2 korte

BIIIIIIIIIPPPPPPPPPP BIP BIP :)

Nogen som kan hjælpe

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-11-07 17:14

I følge den her ---> http://www.computerhope.com/beep.htm - så er det - ' Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information' - altså en fejl der vedrører dit grafikkort!

Der er på denne side forklaringer til de forskellige BIOS producenter, og det tyder på at du har en Award Bios!

Prøv at smide et andet grafikkort i!!

/Torben

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 29-11-07 17:16

Graffikkort og motherboard hører sammen

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 29-11-07 17:17

hjælper det så at kaste et graffikkort i den?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 29-11-07 17:22

Mener godt at du kan sætte det i, da de fleste motherboards slår on-board grafikkortet fra når der sættes et 'løst' i!

Men du har lige som ikke noget valg, da der jo ikke sker noget på din skærm!

/Torben

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 29-11-07 17:25

Jamen finder lige et kort og kaster i :) Skriver tilbage om det hjalp

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 29-11-07 23:29

Det hjalp ikke så nu prøver jeg at skifte hele motherboarded i morgen :)

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-11-07 09:09

Inden du skifter motherboard, så prøv lige én gang til og se om du kan komme i Bios'en!
Det kunne være at du manuelt skal slå det interne grafikkort fra der!
Og så lige prøve en gang til med et løst grafikkort.

/Torben

Kommentar
Fra : ivanovic1

Dato : 17-12-07 14:49

Det var motherboarded den var gal med. Det er skiftet og alt er super :)

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 17-12-07 14:49

Tak for svaret dogvillestar.