/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
acrobat reader/adober reader?
Fra : føroyar
Vist : 1153 gange
42 point
Dato : 22-11-07 13:55

kan nogen svare mig :
Hvad er forskellen på adobe acrobat og adober reader?
Er det nødvendigt at have begge på PC-en.
Enkelt spørgsmål -men ikke muligt for mig at besvare.

Tak Tak.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 22-11-07 14:04

Citat
Hvad er forskellen på adobe acrobat og adober reader?

adobe acrobat:
er det fulde program

adober reader:
Er kun til at se .pdf filerne du kan ikke bruge det til andet ind at læse i.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 22-11-07 14:05

Og nej du behøver ikke at have dem begge vis du kun skal kunne læse .pdf filer skal du kun bruge, reader'en vis du skal kunne mere skal du kun bruge det fulde program.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-07 14:15

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php og for at undgå den tunge reader kan du bruge dette program istedet der fylder langt mindre og kan en del mere (gratis)

ingen grund til at fylde pc´en op med tunge programmer når det er unødvendigt

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 22-11-07 14:30

??
Behøverjeg at have-både-acrobat reader og adobe reader på pc en?

Maskinen blev jo leveret med acrobat reader nr. 5,0 ,men nu er den
anden adobe reader nr.8,0 jo frigivet.

tak, tak.

Kommentar
Fra : Octon

Dato : 22-11-07 16:02

Som jeg skrev længere oppe nej, du kan bare slette adobe og kun installere readeren vis det er det du vil.

Citat
Og nej du behøver ikke at have dem begge vis du kun skal kunne læse .pdf filer skal du kun bruge, reader'en vis du skal kunne mere skal du kun bruge det fulde program.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-07 17:39

Citat
Behøverjeg at have-både-acrobat reader og adobe reader på pc en?

bruger du nogen af programmerne i det hele taget - eller bruger du kun readeren ???

i så fald igen - --------------------------------------------------------------------------------

http://www.foxitsoftware.com/pdf/rd_intro.php og for at undgå den tunge reader kan du bruge dette program istedet der fylder langt mindre og kan en del mere (gratis)

ingen grund til at fylde pc´en op med tunge programmer når det er unødvendigt

HVIS du kun bruger readeren så kan du roligt slette alt adobe

Kommentar
Fra : Bjarne_J

Dato : 29-11-07 20:07

Du skriver at du har Acrobat reader 5.0 og ja, det er rigtigt at du nu gratis kan downloade version 8, http://www.adobe.com/dk/products/reader/
men det er stadig kun en opdateret Reader.
Adobe Acrobat (writeren) er tungt og i flg. mening lidt vanskeligt program at håndtere (og langt fra gratis), som Readeren er. Acrobat reader bør have sin plads på de flestes PCere.
Med venlig hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : bog

Dato : 03-12-07 22:48

Kode
Behøverjeg at have-både-acrobat reader og adobe reader på pc en?

Maskinen blev jo leveret med acrobat reader nr. 5,0 ,men nu er den
anden adobe reader nr.8,0 jo frigivet.

De er da bare acrobat reader i version 8
det samme program i en nyere version

Acrobat 8 standard koster 3133,90 kr
Men det skal du kun bruge hvis du skal oprette pdf filer, dog findes der gratis programmer til at lave pdf filer i dokumenter af.