/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
flytte egne programmer
Fra : føroyar
Vist : 751 gange
20 point
Dato : 07-11-07 16:37

Er der en venlig pc ekspert der vil hjælpe mig med et problem?
I kan snart løse alle pc problemer-flot. Dog må I ikke formulere Jer "ud i vanskellige pc udtryk"".

Mit problem: JEG SKAL HAVE AF INSTALLERET MIT ORIGINALE WINDOWS HOME IDET DER ÅBENBART ER NOGLE FILER MM. DER MANGLER NU(af en aller anden grund). UPDATE OVS. HJÆLPER IKKE.
SPØRGSMÅL. KAN JEG PÅ EN SMART MÅDE OVERFØRE MINE EGNE EKSTRA PROGRAMMER TIL EN EKSTERN HARDDISK (500GB) UDEN NOGEN FORRINGELSE ELLER PROBLEMER-NÅR DE SKAL TILBAGEFØRES OG HVORDAN????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 16:39

Citat
KAN JEG PÅ EN SMART MÅDE OVERFØRE MINE EGNE EKSTRA PROGRAMMER TIL EN EKSTERN HARDDISK (500GB) UDEN NOGEN FORRINGELSE ELLER PROBLEMER-NÅR DE SKAL TILBAGEFØRES OG HVORDAN????

Råt og brutalt NEJ....

Programmer kan IKKE flyttes - de hænger sammen med windows......

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 07-11-07 16:40

Ja med Norton Ghost eks. vis.

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 07-11-07 16:48

"Råt og brutalt NEJ....

Programmer kan IKKE flyttes - de hænger sammen med windows...... "

tak- det mente jeg måske nok også selv.- men mogen påstod noget andet.
AT DER MÅSKE FANDTES ET KARLSMART PROGRAM LIGESOM ET SPEJL HVOR MAN KUNNE LÆGGEDISSE PROGRAMMER IND FOR SENERE AT FLYTTE DEM TIL NYRENSET PC.????-
Ja,hva ved jeg??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-07 16:54

Drive Image fra symantec kan også gøre det.
Der laves et ukomprimeret image af hele styresystemet, som lægges på eks en ekstern harddisk. (eller i en patition på nuværende harddisk og så flyttes)
Efter installation af styresystemet kan du være heldig at trække programmet over.

Men ellers lægger et program sig også i roden af C: på harddisken og kan normalt ikke flyttes / gen-installeres.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 16:59

Kære venner....

Alle disse image-programmer KAN IKKE BRUGES - så er det jo samme win der kommer ind igen

Laver du KUN image af programmerne - passer de IKKE til et nyt win.....

Så igen - NEJ - det kan man IKKE....

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 07-11-07 17:01

"Drive Image fra symantec kan også gøre det.
Efter installation af styresystemet kan du være heldig at trække programmet over. "
Tak indtil nu- jeg kunne godt lide dit udtryk- -være heldig--
ET EKSTRA SPØRGSMÅL: ER DETTE "DRIVE IMAGE" FRA NORTON ET GRATIS PROGRAM??

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-07 17:10

Hverken Norton Ghost eller Drive Image er gratis.

Til Refi:
Hvis man er heldig - kan selve programmet trækkes ud af det image som er lavet.
Det er vigtigt at det image ikke komprimeres men så fylder det også.
Jeg har prøvet med et golfspil hvor pointtavlen ikke kom med. Og det var hele idéen med at overføre til en ny harddisk på samme computer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:18

Citat
Efter installation af styresystemet kan du være heldig at trække programmet over. "

Spiller du også lotto

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 17:21

Citat
Jeg har prøvet med et golfspil hvor pointtavlen ikke kom med.

Hvis det er det eneste problem - så er det da forsøget værd.....

Men f.eks. officeprogrammer - videoredigeringsprogrammer o. lign. - glem det - det vil ALDRIG lykkedes.....

Hvis det var tilfældet var der ingen grund til fildeling - så var/er alt gratis pr. post....

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-11-07 18:41

Måske noget i denne retning....
http://www.funduc.com/app_mover.htm
Eller
http://www.laplink.com/pcmover/

Det kan nok betale sig at lave en lille prøve først, da det største problem nok er at alt hvad der er placeret i windows registreringsdatabase.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-07 19:21

Berpox - laplink ser ud til at kunne gøre det med en mellemstation til opbevaring.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 19:36

http://cms.laplink.com/support/faq/faq2.asp?ID=336

Citat
Most of your existing programs should work perfectly

Så er der ligesom taget højde for det der IKKE virker

Og så har du kun 1 (et) forsøg - ellers koster det igen......

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-11-07 19:37

Man gemmer da CD`r og installationsfiler fra da de først blev installeret.

Eller hvad......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-07 19:43

Ja da - men du "glemmer" alle dem der "kun" bruger p2p programmer

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-11-07 19:56

Jeg bruger ikke p2p

Men jeg går da ud fra at de ligesom andre programmer bliver hentet som en .zip, .exe eller anden type som blot skal pakkes ud og installeres.

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 20 point
Dato : 07-11-07 20:24

Hmmm...ja, okay, laplink kan blive en smådyr fornøjelse.....

Men så kan denne måske bruges?
http://www.cellarstone.com/stepup.htm
- men stadig ved brug af en "mellemstation" ... jeg kan desværre ikke komme til at se prisen...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-11-07 20:54

Berpox - det ser ud til kun at være fra pc til pc og ikke til mellemstation.

føroyar - jeg tror ikke du skal regne med også at kunne skifte styresystem samtidig.

Hvad er det for programmer der skal med over. Der kan evt. også ligge "snavs" i programfilerne.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-11-07 21:17

ja....med mellemstation mente jeg nu også en anden PC ....

Kommentar
Fra : føroyar

Dato : 08-11-07 10:21

tak- alle Jer.
Nu tager jeg den store tur og afinstallerer aller programmer.Og geninstallerer windows- øv.
Men lykkes skal det nok.
tak.

Godkendelse af svar
Fra : føroyar

Dato : 08-11-07 10:24

Tak for svaret berpox.