/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
formatering?? hurtigt svar please!
Fra : NielsPT
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 08-02-03 15:06

Hvordan formaterer man sin computer så den starter helt fra fabriksopstillingen (altså uden windows)??

Nogle gode råd.

/Niels

Accepteret svar
Fra : h_blunck

Modtaget 110 point
Dato : 08-02-03 15:18

Start op med en ren bootdisk.
Skriv format c: /U

/U betyder UNCONDITIONAL...

Når dette er færdigt er alt væk. Hvis FDISK også ligger på disketten, kan du slette partitionen ved hjælp af FDISK og derefter oprette den igen, og så formatere -- så er maskinen også blank.

God fornøjelse

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-02-03 15:22

har du en startdisk,så sæt den i ,vælg
1.med kommando..
a:\ vises
skriv format c:
efter dette er den fabriks ny.
boot fra windows cdrom eler start disk -vælg
3.indstaller windows

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 08-02-03 15:35

xou -- "så den starter helt fra fabriksopstillingen (altså uden windows)??"

Come on, my man.....

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 08-02-03 15:54

hvodan laver man en startdisk i win2000?

er det ikke nok at have win2000 cd'en??

Og hvordan kommer man ud i et dos-sted, så man kan skrive format: c??

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-02-03 15:57

jo det må det være da man IKKE kan lave en start disk i 2000
husk boot fra win 2000 cdrom

Kommentar
Fra : xou

Dato : 08-02-03 15:58

du skal bare boot fra win 2000 og derinde kan du så vælge at formatere

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 25-06-04 14:22

undskyld, det er ikke mig der har oprettet dette spørgesmål. men kan jeg så også bare bootstarte fra min xp cd, og formater der fra?