/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
trådløse højtalere
Fra : ferik
Vist : 5036 gange
100 point
Dato : 01-11-07 09:02

hvilke højtalere vil være bedst/billigst til opsætning i køkken/allrum
de skal overføre musik fra kontor computeren (ca. 10 meter)
netradio eller musik gemt på comp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 09:04

En "køkkenradio"

Men B&O laver glimrende trådløse højtale....

Prisen taler vi ikke om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-11-07 12:11

Du skriver bedst og billigst, hvor gode de her er, ved jeg ikke men de er da billige og fylder ikke ret meget, men det er ikke sikkert at størrelsen har betydning : https://www.databutikken.com/dk/Default.aspx?Product=SAIA250

Kommentar
Fra : myes

Dato : 01-11-07 13:54

jeg købte faktisk en gang nogle i fakta, til næsten ingen penge og de virker virkelig godt og kan også spille højt hvis det skulle være nødvendigt

Jeg mener jeg gav 200 kr for dem.
Men ellers er det tit man kan finde dem i Aldi, Netto, Fakta osv..
Eller måske du kan finde noget på edbpriser.dk

Kommentar
Fra : myes

Dato : 01-11-07 13:55

Hov nej jeg købte dem i netto..

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-11-07 14:22

IGEN, IGEN og IGEN

Du vil have det bedste og det billigste. DET FINDES IKKE !!!!!!!!

Du må vælge: vil du have det godt eller billigt????
Det kunne være være en fantastisk god ide, hvis du skrev lidt om dine krav, feks. Max pris, max størrelse, hvor højt de evt. skal kunne spille, vil du bare lige kunne høre musik/radioavis i baggrunden osv. osv.

Vi kan bruge tid og kræfter på at komme med 100 forskellige foreslag, uden af nogen af dem falder i din smag, bare fordi du formuleret dit spørgsmål meget kort, og ikke særligt defineret.

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-11-07 14:25

UPS

Glemte lige: hvorfor skal de være trødløse???
Det er meget sjældnent at opnå noget virkeligt godt, hvis det skal være trødløs, uden at koste en formue.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 17:07

Jegg spekulerer også på hvad det er for nogle "myes" har købt i netto til 200.-

Kommentar
Fra : myes

Dato : 01-11-07 17:26

Nogle af mærket Zabel.... Tja måske jeg bare lige havde øje for at finde dem i Netto-rodet

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-07 17:39

Jeg har et par, som jeg har købt i ALDI, og kostede omkring de 200. De spiller såmen udemærket, og tager dem med op i haven, om sommeren. Så de rækker omkring de 25 meter uden problemer.

Grunden til at ferik skal have dem trådløse, kender jeg også til her hjemme. Kvinder kan pr. defination, ikke fordrage alt for mange ledninger.
Så er der lige det, at akustikken i et køkken sjældent er helt perfekt, så højttalere til et par tusser eller tre, vil nok være i overkanten.

Skal man have gode højttalere, med en god lyd, så kræver det også en god akustik i rummet, og man skal have tid til at side og lytte til musikken, for at få optimal glæde af den gode lyd.

Så du kan roligt købe et par i en af de ovennævnte butikker, når de er på tilbud igen. Man kan finde mange gode anvendelsesmuligheder for dem!

Kommentar
Fra : myes

Dato : 01-11-07 18:34

Kan se der er en der har spurgt om det i en tidligere tråd

http://www.kandu.dk/spg91330.aspx

der har du også kommenteret Severino, så Refi, det er ikke kun mig der kan finde dem der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-07 19:52

Nej åbenbart ikke - jeg må kigge i "krogene" næste gang

Kommentar
Fra : LarsR01

Dato : 01-11-07 19:57

Jeg har også et par af de der Zabel fra Netto. De spiller udmærket til prisen (200,- tror jeg), hvis ellers jeg kunne få dem til det.

Nu har jeg købt mig et skodfladskærmstv fra Bilka, som har et OK billede til køkkenet, men lyden er godt nok for ringe, og så fandt jeg de trådløse frem igen. Men lur mig om jeg kan få dem til at snakke sammen, og manualen er jo for længst væk. Kan nogen fortælle mig hvordan jeg får dem til at snakke med basen igen? Jeg gik ud fra at jeg bare skulle trykke på autotune knappen på højttalerne og så ville der komme grønt lys i "signal" lampen på basen, men ak....

Gør jeg noget galt eller må jeg acceptere at de er færdige?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-07 21:36

Ja LarsR01
Men dette er jo ferik's tråd!

Kommentar
Fra : LarsR01

Dato : 01-11-07 22:25

Nåja, bevar mig vel, undskyld da...

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 03-11-07 10:15

Tak for svaret severino.