/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
blå skærm
Fra : zobidi
Vist : 355 gange
50 point
Dato : 30-10-07 17:54

Hej
jeg har haft problemere med skærmen VGA, derfor har jeg insatlere windows xp.prof, igen helt fra starten, men de kommer hele tiden blå skærm, som fortæller mig, at stop.ox00008e osv osv og at jeg skal ind i bios hukommelsen og inaktivere f.eks caching ellere afskygning.jeg forstå ikke hvad jeg skal gøre.
Er der nogen de kan hjælpe mig, hvor jeg har problemere med hardwar, og hvordan kan jeg løse problemet.
tak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 18:24

Det er dine RAM der er defekte - ikke din skærm....

At deaktivere caching vil "kun" betyde at bios ikke bliver indlæst i dine ram - derfor er det der fejlen opstår FØRST....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 18:25

Kan selvfølgelig også være anden motherboardfejl....

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 30-10-07 20:04

hej
Jeg har skitftet ram, men ikke nogen effekt .Hvad mener du, når du siger, at det kan være motherbord, hvad kan jeg gøre.
vh
Hossein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 20:10

Ikke meget andet en f.eks. deaktivere caching i bios (som den foreslår) - så vil "fejlen først vise sig når den kommer til den uduelige komponent....

Ellers må du prøve med et andet motherboard....

Er du 100% sikker dine RAM er ok.... (afprøvet i anden maskine)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 20:14

Citat
derfor har jeg insatlere windows xp.prof, igen helt fra starten

Hvordan har du båret dig ad med det ???

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 30-10-07 20:32

Hej refi
jeg ved ikke rigtige hvad du mener med det, men det skete en hel masse problemer,med pc, p.g.a instalation af en software, derfor var jeg i nød, til at slete alt og starte hel forfra jeg har instaleret windows xp efter , at jeg har sletet harddisket godt og grundigt..jeg har prøvet hardisket på en andet maskin og det virker, og den ram, som jeg har sat ind den fungere også godt, men lige så snart jeg satte det i min pc, så virke det ikke og det kommer blå skærm. hvis det er nogen med motherbord at gøre hvordan kan jeg løse problemet?
m.v.h
Hossein

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 20:37

Hvis du har brugt en anden maskine til at installere XP og derefter flyttet harddisken - du´r det jo ikke....

At harddisken virker tror jeg gerne, men det hjælper jo ikke hvis resten ikke virker.....

Har du installeret XP på den harddisk der sidder i nu PÅ DEN maskine...

Det var det jeg gerne vilæle vide - for hvordan har du båret dig ad med det når du ikke kan SE noget....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 20:39

Citat
men lige så snart jeg satte det i min pc, så virke det ikke

Du kan IKKE bare flytte et styresystem fra en PC til en anden.....

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 30-10-07 21:22

Hej
nej det har jeg ikke gjort.jeg har slettet min hardisk og prøvede, at geninstalere xp igen, men så kom den blå skærm.De har spurgt mig, om at jeg har prøvede har disket, svaret var ja og det har jeg gjort Hardisket fejler ikke nogen heler ikke ram.
alt i alt har jeg prøvede, at geninsateler min pc, så kommer den problem, om det er nogen med motherborg og gøre det har jeg ikke forstand på.
håber, at hjælpe mig med motherbord.
m.v.h

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-07 21:32

Kan du komme i bios....