/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc`en vil ikk starte
Fra : cool_boy12
Vist : 419 gange
200 point
Dato : 08-10-07 07:53

Hej,

igå prøvede jeg og sætte noget ekstra ram og hd i min pc, men efter at jeg fik sat dem til og tændt computeren så kommer der ikk noget. altså grafikkortet køre, Hd køre, og man kan høre at det hele køre, men der kommer ikk noget på skærmen.
Så pillede jeg de dele jegt havde sat til af og prøvede og starte den igen men det vil den heller ikk.
så tog jeg det ram,HD og grafikort der sad i computeren og sat den i en anden, og da virker de fint.

Så vil bare spørger , har jeg brændt min mother bord eller hvad er det, der lige er gået galt, kan det være at jeg har trykket for hårdt da jeg skulle lægge rammene i ??

På forhånd Tak

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 08:07

Reeset bios på bundkortet, og prøv igen.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 08-10-07 10:25

hmm hvordan gøre man det : )
er ikk helt den store Pc geek

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 10:29

Der sidder en jumper eller 2 kortslutningspunkter i næreheden af cmos eller batteriet, jumper flyttes på de næste sæt pinde og flyttes tilbage igen, de 2 punkter kortslyttes med en skruetrækker eller pinset.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 08-10-07 11:47

er det sådan du mener http://www.overclock.net/attachments/amd-motherboards/21235-asrock-939-dual-sata-offical-thread-my-resetting-bios-guide.jpg
altså det er en knap man skal flytte også flytte tilbage igen??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 11:50

Det er rigtigt, der er sådan du gør.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 08-10-07 11:53

må lige prøve det nå jeg kommer hjem, mange tak, men skal jeg også pille bat af i 15 min??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 12:26

Man tager kun batteriet ud, hvis man ikke kan reesette med jumper, du skal dog lige tage power fra kabinettet imedens.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 08-10-07 18:26

hej igen, nu har jeg prøvet og pille bat af i 15 min men det hjalp ikk, har også flyttet jumperen og startede computeren, så tændt den og slukkede igen. hva kan man ellers gøre??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 18:30

Da du satte ram i havde du strømmen taget fra toweret?Du er sikker på de vendte rigtigt?

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 08-10-07 18:34

strømmen havde jeg fra, men hvad er det der skulle vende rigtige??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 18:36

ramblokkene

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 08-10-07 18:37

hmm, det ved jeg sku ikk, men de virker stadigvæk, har prøvet dem ¨på en anden pc

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 18:42

Hvilken type HD har du sat i? er den jumpet rigtgt?

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 08-10-07 18:45

en maxtor 160 gb, hvis det er på hd du mener, s¨å har jeg sat den på første hak, altså den jumper

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 18:47

Så er den sat som master, havde du ikke en hd i forvejen? Så skal den nye jumpes som slave.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 08-10-07 18:55

jo men det er også den der sad i, fra starten jeg snakker om
jeg har taget den anden af

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-10-07 20:03

Tag ramblokkene ud og i igen, gør det samme med evt. grafikkort og prøv igen. Virker det stadig ikke, prøv med en anden strømforsyning, virker det heller ikke, er bundkort/cpu brændt af.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-10-07 00:08

sorry hvis det er et dumt spørgesmål men, Cpu er den hvor der sidder en køler oven på ikk??
og kan jeg bare tage en anden fra en hvilken som helst pc og sætte på og se om det virker??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-07 08:34

Der sidder en køler på cpuèn, tager du den af, skal der nyt kølepasta på.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 10-10-07 09:17

nej, jeg mener, kan man ikk tage hele cpuen med køler af og lægge en anden tilfældigt cpu fra en anden pc??

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 10-10-07 09:28

Du kan ikke fjerne cpu uden, at fjerne køler.

Kommentar
Fra : jesperrh

Dato : 10-10-07 20:42

Manglene skærmbillede kan sagtens være et ram problem. Prøv eventuelt sætte de nye ram i et andet slot, og se om det ikke virker. Har selv haft bøvl med det før, da ramblokkene sagtens kan sidde en smule forkert selvom begge låsemekanismer er lukket. Med hensyn til dit bundkort tror jeg ikke du skal være nervøs, da systemet virker når du putter de gamle ram i.

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 11-10-07 08:02

Til peet49 ; jamen jeg mener også at jeg fjerner cpuen med køleren og sætter en anden tilfældigt cpuen med køler

Kommentar
Fra : cool_boy12

Dato : 11-10-07 08:03

Til JesperRh; har prøvet på alle slotte og med forskelige ram blokke, stadigvæk intet ;(

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 11-10-07 08:07

Du kan ikke fjerne cpu uden, at fjerne køler først.