/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hardisk til hardisk
Fra : droslerne
Vist : 521 gange
200 point
Dato : 30-09-07 21:34

Bundkortet er gået på en pc. Kan man tage hardisken til en anden pc uden at midste de dataer og windows o.s.v

Kommentar
Fra : me67

Dato : 30-09-07 21:36

Ja men du skal ikke forvente du kan boote på disken.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 21:36

Ja det kan du, sæt den slave, og som nummer to på kablet i en anden computer, eller i en ekstern usb harddisk boks, i en ekstern boks skal den være master

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 30-09-07 21:46

o.v.n
vil det sige at man kan boote over USB
Interessant!

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 210 point
Dato : 30-09-07 21:51

Hvis den nye PC ikke er så meget forskellig fra den gamle PC, så kan du være heldig at det lykkes.
Den nye computer bør være uden alt mulig skrammel (sættes til senere)
Lige når du forsøger at starte op så tryk F8 klik klik klik når den er ved at læse windows ind.
vælg fejlsikret tilstand.
Kan den det - så genstart og gør det en gang til.
Den kommer til at tænke meget mens den forsøger at ordne drivere.
Installer så den CD (motherboard/utility) som hører til den nye comp (stadig i fejlsikret tilstand)

Nu kan du prøve at genstarte normalt.

Det er ikke sikkert at det kan lade sig gøre.

Men så til plan B......................

Den anden mulighed har du fået af de andre.
Når du har den gamle harddisk som slave i den nye comp - må du ikke forsøge at køre programmer fra den gamle harddisk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 21:52

Citat
vil det sige at man kan boote over USB
det er der ikke nævnt noget om, og det kan spørgeren ikke

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 30-09-07 21:54

o.v.n. det lyder godt, det vil jeg prøve du høre fra mig hilsen Robert

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-09-07 21:56

Spør' inden du gør.........

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 30-09-07 21:57

Jeg var nok lige hurtig til at skrive o.v.n.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-09-07 22:19

Hvis du mener at sætte harddisken over i en anden computer, og vil starte den som eneste harddisk med den allerede installerede Windows, så er det noget jeg intet ved om, jeg troede du ville redde filer og dokumenter, se venligst bort fra mine indlæg

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 01-10-07 00:12

droslerne
du kan sagtens gøre det windovs spørger efter diverse driver
til det nye bundkort så hav driver cder klar
god fornøjelse mvh Mad-Nuser

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 01-10-07 21:48

Tak for svaret e.c.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-10-07 21:50

måske.