/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
mangler noget i xp
Fra : droslerne
Vist : 544 gange
100 point
Dato : 23-09-07 22:14

Da min datter har smidt sin cd windows xp home ud ved en fejl og jeg gerne vil lave en genoprettelse på hendes pcer.
Findes der et program, eller har microsoft et der kan gøre det ???
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 22:19

Hvad er det for en maskine ? Nogle mærkevare maskiner har en gendannelsespartition indbygget. Ellers kan kan i måske købe en recovery CD fra firmaet. Den vil sikkert ikke være så dyr som et nyt Windows.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 23-09-07 22:23

Det er en acer maskine hun har fået for 2-3 år siden

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 22:29

Acer har indbygget recovery i nogle af deres modeller. Men ellers prøv at kontakte deres support. Jeg tror ikke, at en CD vil koste mange basseører. Mindre end en Windows CD, er jeg sikker på

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 110 point
Dato : 23-09-07 22:42

Der er vel ikke noget der hindrer du låner dig frem med en windows XP CD magen til den du har købt...og tager en kopi.

Går her ud fra du har licensnummeret....det er det der er juridisk gældende

/

Henrik

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 23-09-07 22:46

jeg har licensnummeret, men kan man det

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-09-07 22:50

Jeg har gjort det med en XP pro...

det er licensen du køber...

men det skal være samme version....

mener også man, ved opgivelse af licennummer til Microsoft kan få en ny skive

ring da ogs fortæl dem om det....

ser intet fordækt i noget, du har jo den originale licens / nummer

Da SP 2 kom, kunne man da få gratis CD erer når man havde licensen...

/ Henrik

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 22:54

Det der gælder altså ikke for OEM maskiner. Der skal man bruge den originale recovery, der skal genkendes på bundkortet.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 23-09-07 22:58

Ja, men så kan du alligevel ringe til Micosoft og fortælle hvad der er sket, så får du et nummer du kan bruge.... De skal bare have " historien" og licensnummeret.....

taler af erfaring også der....hvor mit bundkort gik til, og jeg ikke kunne bruge mit min oprindelige nøgle...

der er jo ikke noget at skjule

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 23:06

Jeg tror ikke, at Microsoft kan eller vil supportere det der. De har solgt licensen til Acer, som så har solgt den videre sammen med maskinen. Det er Acer du skal have fat i. Det vil være klart den billigste måde, at gøre det på.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 24-09-07 00:10

du kan sagtens låne en cd af en anden, versionen skal bare passe med det licensnummer der sidder på maskinen.
det er fuldt lovligt

h.klik på 'denne computer' vælg 'egenskaber' der står dit licensnummer xxxxx-OEM-xxxxxxx-xxxxx
hvis der står sådan (de tre bogstaver efter første bindestreg) så er det bare at låne en xp home OEM skive af en ven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-09-07 00:31

Tak for du holder med mig

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-09-07 08:56

du har 2 muligheder

1. som stl_s
Acer har indbygget recovery i nogle af deres modeller. Men ellers prøv at kontakte deres support. Jeg tror ikke, at en CD vil koste mange basseører. Mindre end en Windows CD, er jeg sikker på

Eller
hvis du kender en der har den samme computer type/model som du kan tage nogle kopier af deres cd.

Så er du sikke på at få det hele med

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 24-09-07 15:36

Tak for svaret Tordenkalven.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 24-09-07 18:26

Hejsa

selv tak

"Det hele" behøver ikke være så omstændeligt

held og lykke

Henrik