/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lyd fra pc til Lcd skærm?
Fra : pk2dk99
Vist : 745 gange
100 point
Dato : 23-09-07 17:34

Hej med kære kandu brugere.

Jeg har et sporgsmål ang af pc lyd. Jeg har tilsluttet min statiner pc med min 42 Lcd skærm og den virker fint men jeg kunne ikke find ud af at hvordan kan jeg hører music eller film fra min pc til min lcd skærms højtaller?
Hvilken kable skal jeg brug for den lyd system? Venligst hjælp mig. Tak
På forhånd tak
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 23-09-07 18:07

Hvis du har udgang for lysleder på maskinen, så brug den. Den er mest støjfri. Det er en lille sort "brønd". Ellers kan du bruge et coax kabel, eller alternativt bruge de almindelige RCA udgange (to til stereo).

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-09-07 19:04

Er din 42 skærm et fjernsyn eller bare en dum skærm. ??

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 23-09-07 21:16

den er 42 "

Lcd skærm

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-09-07 08:04

På de fleste sidder der phonostik sammen med svhs stikken, enten på siden eller i bag/under.
Lyden overføres nomalt via tv-out på pcèn.

Accepteret svar
Fra : airdrac

Modtaget 100 point
Dato : 24-09-07 13:02

jeg har sluttet min forstærker til min computer ( og det foregår på samme måde som med et fjernsyn bortset fra at der ikke er billede på en forstærker) og jeg har bare købt en ledning der i den ene ende er et normalt "høretelefonstik" altså et 3,5mm jack-stik og i den anden end 2 RCA stik (når man tilslutter f.eks. en playstation til et tv bruger man 3 af disse ( et gult, et rødt og et hvidt) men her er der kun brug for 2 da man ikke skal have billedet med) og dem sætter du bare i de tilsvarende stik på tv'et og (afhængig af mærket) skifter til den kanal der hedder AV så skulle det virke ( har testet på mit tv, og der virker det fint)

V.h. airdrac

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-10-07 09:39

Tak for svaret airdrac.