/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
pc genstarte af sig selv
Fra : zobidi
Vist : 455 gange
40 point
Dato : 22-09-07 07:57

Jeg var i gang med at instalere en sofware, så fik jeg problemer med min pc,hvor det begyndte at genstarte af sig selv.under hjælp og support, fik jeg at vide, at jeg skla skrive i feltet køre msconfig og følge vejledning osv osv..målet med dette hjælp, var at finde, hvilke harware, som jeg har problemer med, men selvom jeg har fundet, at det er skærme drive VGA, som den driller, men alligvel kunne jeg ikke løse problemt.jeg kan ikke ændre på skærm opløsning. jeg har sletet min pc,men under instalation fortæller mig, at jeg skal installere min hardwar korrket.hvordan skal jeg gøre det?jeg ved ikke hvad skal jeg gøre fordi jeg har gjort alt. min pc hedder fujitsu siemens, og jeg har hentet driven til lydkort men til skærmen fortæller mig, at den hardwar eksister ikke.Er det nogen den kan hjælpe mig, hvad jeg skal gøre?
på forhånd tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-07 08:18

jeg kan huske du har stillet spørgsmålet før - har du overvejet at køre recovery på din maskine og få en frisk maskine ?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-09-07 08:23

hat du install driver til din bundkort og er det de rigtige grafikkort driver du har install.

Kan godt huske du har skrevet før, hvis du ikke har lukket den gamle debat kunne du jo bruge den igen.

nemmer for os at se hvad der er blevet skrevet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-07 08:28

ocorner - der står jo egentlig ikke rigtigt noget - og måske er det nemmere at blive her for spørger der er ny bruger

zobidi - har du nogen gule advarsler under enhedshåndtering ???

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-09-07 08:31

ja, selvfølge kunne heller ikke finde den gamle tråd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-07 08:35

ocorner - kig under profilen

men nu må vi jo se om zobidi selv vil deltage her også

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 22-09-07 08:49

Hej
jeg har stillet spørsmål igen, men nu under den rigtige felt nemlig pc. nej jeg har ikke køret recovery og jeg ved ikke hvad det er. jeg har købt min pc brugt gennem qxl, da jeg modtog pc ,har jeg sletet alt og køret windows xp prof.helt for fra.det gik godt,men kun lydkortet,som jeg instalert det gennem support og hjælp fra siemens.jeg ved ikke, hvordan kan jeg instalere driver til bundkort og de andre rigtigt.
takker mange gang for deres hjælp.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-09-07 09:51

recovery = genindlæsning - der plejer at følge med en pc (oem) - men det lader til du ikke har fået dem med men har din egen xp - er det korrekt ???

Hvad hedder dit bundkort ?? Du skal jo have den rigtig driver til det - er du sikker på du har det ?? (måske vil fujitsi siemens være dig behjælpelig med oplysninger - eller henvise dig til den rigtige driver - hvis der ikke kommer nogen her der kan hjælpe)

Hvis jeg læser dit spørgsmål rigtigt er det hjælp til hvordan du installerer driveren til bundkortet - jeg går derfor ud fra du nok har den - er det rigtigt ???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-07 10:09

Det aller nemmeste du kan gøre er at finde en med en maskine magen til..... (eller næsten)
blandt venner, bekendte, skolekammerater (kender ikke din alder) og "låne" deres CD til dit bundkort....

Du er lidt på spanden hvis du ikke ved hvordan du finder alle disse (der er en del)...

Du vil muligvis også kunne finde dem (til netop din maskine) på fujitsu siemens hjemmeside....

Men som sagt - det kræver du ved hvad du leder efter....

Og til en anden gang - ALDRIG købe brugt notebook UDEN hardware CD......

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 22-09-07 11:06

prøve at skift dit grafik kort.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-07 13:55

Lad os høre hvad din pc hedder med navn og nummer så skal vi se om vi kan hjælpe dig med at finde drivere til dit bundkort. Er det en bærbar

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 22-09-07 18:13

Hej
min pc hedder, som sagt fujitsu siemens med s/n yb2n012498, og når jeg gå ind under egenskaber for system stå det competur celeron. Det er en stationer ikke en bærebar.
Hvad det du har spurgt mig?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-09-07 20:00

celeron er din processor el. cpu
det du mangler er diverse drivere til de enheder der sidder på bundkortet. De plejer at være på en cd der følger med. Hvis man så ikke har den kan man hente den inde fra producentens hjemmeside, Søg efter driverne inde ved fujitsu siemens og installer dem. Så kommer det hele sikkert til at virke.

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 22-09-07 21:23

hvad hedder det, når jeg skal hente det, og en gang har jeg prøvede, at hente drive til min skærmkort, men den fortælle, at det eksister ikke, hvilket er det ikke rigtigt.
jeg prøve, at gå ind på hjemme siden,og se, om jeg kan gøre nogen.
vh

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-09-07 22:01

din computer må hed noget, er der ikke en mærke bag på computer hvor det står

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 23-09-07 20:51

Hej igen
Min pc hedder fujitsu siemens(Espirmo Edition P2500).
Jeg har slettet skærm kortet, og prøvede, at instalere igen, men det kommer blå skærm, hvor den fortæller, at windows lukke, for beskytter din com...osv osv, og at jeg skulle installere diverne korrekt, men hvordan det ved jeg ikke, og når jeg går ind på siemens hjemme side, for at hente driven, er det samme problem, at det findes ikke nogen særmdrive i den pc osv osv.
jeg kunne hele ikke instalere sp2, den fik jeg også problemer med, og usb

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-09-07 21:08
Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-09-07 21:09

har du ikke fået en install cd med din computer der ligger de på

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 23-09-07 22:07

Hej Ocorner
Den kende jeg godt, men det hjalp ikke, da hver gang vil jeg hente driver, så fortæller den mig, at den hardware(skærm kort VGA incomp.. Eksister ikke, hvilket der det ikke rigtigt, og instalation blive afbrud og det kommer blå skærm med den fejlmedling, at Irql-not-less-or-equal, og vil det have, at jeg skal opdere til bios eller deaktiver nogle indstilinger i bios hukommelse f.eks caching eller afskygning. og det henviser til den nummer STOP0xooooooooa(0x0000,0x0002,0x0001,0x804ea568
jeg ved ikke, hvad det er.
de skal bare vide,at jeg er meget taknemlig for hver deres indsats.
m.v.h
Hossein Zobidi

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-09-07 08:44

hvis det kun er grafikkorten der er problemet, så køb en graffikkort og sætte i, Evt. hvis du kan låne en først og teste det med ville det jo være perfekt.
så skal du bare installer de drivere der passer til den grafikkort som du setter i

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 24-09-07 09:30

Hej det kan godt være en god ide, men når skærm kortet virker, så er dårlige måde, at løse problemet på, men jeg prøve,som du sagde, og se hvad der sker, men hvad så hvis de ikke virker?

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 24-09-07 18:33

Citat
så er dårlige måde, at løse problemet på

Nej du får jo flytte din grafikkort ram væk fra computeren ram og vil opnå en beder ydelse, gå ud fra der er en onboard grafikkort du har nu. hvad jeg kan s se på fujitsu siemens hjemmeside

Kommentar
Fra : zobidi

Dato : 24-09-07 18:49

Hvordan gøre man det kan du være lidt mere præcis
tak