/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Saml-selv pc, hvor er bedst?
Fra : rosekamp
Vist : 754 gange
300 point
Dato : 31-08-07 10:02

Jeg har nu besluttet at købe en delvis pc, da mine brænderdrev m.v. kan bruges fra den nuværende (og hvorfor bruge flere penge end nødvendigt, right?).

Nogen der har erfaring med f.eks. Topdata?

Eller nogen der kan anbefale en side, hvor man selv vælger komponenterne, det er rimeligt billigt og der ikke er problemer med kundservice, hvis man får brug for det?

Hvad skal jeg iøvrigt bruge når jeg får den nye pc til at overføre data med fra den gamle? Og kan jeg godt overføre data fra xp pro (som er på den nuværende) til xp home (som kommer på den nye)?

Accepteret svar
Fra : Tordenkalven

Modtaget 310 point
Dato : 31-08-07 10:17

Hejsa

kig ind på

www.shg.dk de er gode og hurtige

/ Henrik

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-07 10:45

Her kan du se lidt om hvor det er godt at handle på nettet.
www.trustpilot.dk/
her er et eks.
http://www.trustpilot.dk/Review.aspx?DID=6722

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-07 10:50

Du kan bruge et datalink kabel til overførsel.
http://www.sandberg.dk/support/product.aspx?id=133-02
med driver CD

eller
http://www.thansen.dk/product.asp?c=1201963002&n=496911252&pn=805242794
hvor du selv lige skal hente en driver på nettet.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 01-09-07 09:44

Det kan ikke betale sig at bygge selv - færdige PC`er nu så billige at alle kan være med.
Ligesom de rigtige drivere er der og ikke giver dig problemer - og du bruger bare et USB krydskabel (ca.70 kr.) til at overføre done data til anden PC.

Heeld og lykke med projektet.

Per

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 01-09-07 10:28

Men jeg vil nu alligevel gerne selv bestemme, hvad der skal i, jeg har nemlig 2 drev i den gamle som jeg gerne vil have over i så jeg kan spare lidt dér og jeg synes heller ikke jeg kan finde det jeg gerne vil have som en færdig pc uden at det bliver for dyrt, men hvis du har nogle forslag så vil jeg gerne høre dem Per (tit følger der også tastatur, mus, software og diverse med som jeg ikke behøver)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-09-07 11:11

Et krydskabel er et datalinkkabel.
Det bedste ved at samle selv, er at driver-CD altid følger med til de enkelte dele.
(man skal bare lige sørge for at driverne er godkendt til styresystemet)
Færdige comp har ikke altid "det hele" med, men går lidt på accord med kvaliteten.
Hvis man stykker computeren sammen hos en forhandler, er det sikkert at delene passer sammen.
Hvis den købes med installeret styreprogram, så er der ikke drivere med men kun recover CD, som du måske endda selv skal brænde.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 01-09-07 11:43

Hej igen

har du kigget på

www.shg.dk

der kan du jo selv vælge præcis hvad du vil bruge til din pc...

ind under menupunktet saml selv....

det er lige det du efterlyer, tror jeg

Henrik

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 01-09-07 13:14

Kan godt forstå du vil genbruge gl. hardware, men slgh dog swn gl. pc. eller glæd en pensiohnist .

SHG og andre leverandører harr jeechg ofte brugt uden problemer, men min favorit er nu Zitec - kvalitet i top og god service - og i de lokale butikker og i Allerød er de altid til at lave en god handel.

Jeg har i sidste uge købt en bærbar, hvor de havde 2 "gamle" modeller (kun farveforskel) - normalpris 10.999- - den fik jeg for 8.500 kr. Skal sige det er en super bærbar.

Men se selv på www.zitech.dk - de har i alle prislag - men alle i god kvalitet - skal sige jeg intet har med dem at gøre - bortset som kunde.

Håber du finder for dig en god løsning - og husk den skal være fremtidssikret - så fedt ikke med femørerne så du til sidst skal have psykisk førstehjælp

MVH

Per

Godkendelse af svar
Fra : rosekamp

Dato : 06-09-07 11:08

Tak for svaret Tordenkalven. Det endte nu med at blive denne

http://topdata.dk/product.asp?product=4251&sub=287&page=1 + tv-tuner, lightscribe, andet kabinet og en harddisk-skuffe til den hd jeg har nu (så kan ungerne bruge den til at have alle deres spil på). da shg ville blive for dyr. Men nu var du jo den første der kom med et forslag så derfor får du pointene

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 14-09-07 01:12

Hejsa

Tak skal du have...

tror ikke du bliver snydt med den.

Har været udenlands, derfor først set dette nu

henrik