/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Vedligeholdelse af engelsk
Fra : louie2003
Vist : 570 gange
100 point
Dato : 15-08-07 09:36

En pige på 11 år vender hjem til Danmark efter 3 år i udlandet. Hun taler nu flydende engelsk... men hvordan vedligeholder man det? Film, bøger, musik selvfølgelig... men der må være mere man kan gøre for at sproget ikke skal gå tabt. Kan man forlange særundervisning i folkeskolen (5. kalsse)? Er der nogen, der har erfaringer med dette?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-07 09:42

Tal engelsk med hende i hjemmet på fastlagte tider, så det hele ikke ender i engelsk

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-08-07 10:06

Nej man kan ikke forlange særundervisning i folkeskolen men der findes faktisk privatskoler hvor størstedelen af undervisningen foregår på engelsk

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-07 10:11

Ja bl.a. denne

Copenhagen International School

Hellerupvej 22-26
2900 Hellerup
Tlf. 39 46 33 00

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 15-08-07 10:20

Men hun skal/vil tilbage til den skole, som hun nåede at starte på, inden familien rejste ud. Har man hørt om nogen, som har hyret en "mother tongue speaker" - f.eks. en ung studerende fra den internationale skole i Hellerup - til at være sammen med barnet nogle timer om ugen? Gå på indkøb, lave lektier, gå i biffen etc.?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-08-07 10:32

louie2003

Nej det har jeg ikke hørt om. Jeg er helt blank..... men ring til dem og forhør dig.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 15-08-07 12:20

Ellers kunne I sætte en annonce op på den internationale skole i Hellerup (hvis I bor tæt ved) og søge efter legekammerater, som også taler flydende engelsk?

Kommentar
Fra : tubaytulaygulay

Dato : 15-08-07 17:22

deres datter kan tale engelsk med sine venner fra udlandet, så går sproget ikke fortabt, eller hun kan gå på en skole hvor man både taler engelsk og dansk lige meget.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-08-07 23:29

Klumme/Krummen = Skadedyr !

http://www.kandu.dk/Tip7539.aspx

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=29755

En selvbestaltet platugle:

Citat
Det er da fløjtende ligegyldigt hvad idioten kalder sig - det er da personen (Mogens) bag pseudonymet der, i øvrigt velfortjent, bliver udelukket. Så kan han da kalde sig hansandersen22, knaldhætten, eller hvad han nu finder på næste gang, det gør da ingen forskel.

http://www.kandu.dk/Spg14735.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 17-08-07 13:07

ahva?

Kommentar
Fra : louie2003

Dato : 17-08-07 14:47

Tja, det siger jeg også, nanabanana. Hvor kom dét lige fra??