/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
RAM til IBM Thinkpad R40
Fra : occo
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 31-07-07 14:19

Jeg er indehaver af en IBM ThinkPad R40, hvori der kun sidder 256 MB RAM. Jeg ønsker at købe 1 MB RAM til denne, men er i tvivl om, hvorvidt det absolut SKAL være med den oprindelige type i en 266 MHZ udgave, eller jeg evt. godt kan anvende RAM-blokke med større MHZ?
Jeg er klar over, at det SKAL være 200 PINS blok, men - altså - kan jeg anvende en med anden (højere) frekvens og f.eks. betegnelsen PC3200 i stedet for PC2100?

Det kunne f.eks. være:
512 MB SO-DDR 333Mhz Kingston ( KVR333X64SC25/512 ) 200 Pins.

Jeg vil ikke anvende den nye blok sammen med den oprindelige, så der kommer ingen konflikt af den årsag.
Mvh /occo

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 31-07-07 14:27

Jeg fandt en RAM guide, og skrev et tip: http://www.kandu.dk/Tip16282.aspx prøv den, du får mange oplysninger, både om hvad du har af RAM og hvad du kan opgradere til (hvad bundkortet understøtter)

Godkendelse af svar
Fra : occo

Dato : 31-07-07 15:32

Tak for svaret o.v.n..
Desværre sidder jeg ikke lige nu ved min bærbare, så scanning er ikke muligt.
Det anviste site gav dog så gode informationer og vejledninger, så jeg med fortrøstning tør købe nye RAM - Tak!
/occo

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-07-07 18:31

Selv tak men prøv nu med din bærbare ved lejlighed