/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbar der går i stå...
Fra : Pigen2
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 17-07-07 22:36

Jeg har købt en bærbar pc og er rigtig glad for den. Den har dog sommetider en irriterende lille skavank. Den går i stampe... Den reagerer, altså den tager imod de bogstaver jeg trykker, men den skriver dem bare først når den er færdig med sit stampe-værk efter nogle sekunder. Hvis jeg laver noget hvor der er lyd, så stamper lyden også imens... Det er VILDT belastende og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved det.
En supporter der hvor jeg købte den bærbare spurgte om jeg have "opdateret biopsen" men det har jeg squtte styr på... Kan det være noget med det?

Håber I kan hjælpe...

Ann

Kommentar
Fra : evilfish

Dato : 17-07-07 22:41

Det lyder som om din computer måske er overbelastet, fordi der er et program der engang imellem pruger at computer kraften. Dette lyder dog usansynligt. Hvis du stadig har garanti på den, kunne du jo sende den til reperation.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 22:54

En supporter der ikke ved hvad hab skal råde med du skal ikke opdatere BIOS på en ny computer, en grundig gang oprydning burde kunne løse problemerne, for du har vel ikke fået hentet noget skidt som kører på din computer

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 22:57

o.v.n: den har gjort sådan altid... så det kan vel næppe være det, så...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:04

Prøv at højre klikke et tomt sted på den nederste blå linje, og klik Jobliste se så efter om der er noget som tager kræfterne, er der det, så er der muliged for at råde dig, jeg tror foreløbig på teorien om overbelastning, ellers må vi søge videre på mulige løsninger

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:07

hvilken fane skal jeg kigge under?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:17

Begynd med Processer eller Ydeevne, under Ydeevne skal den takkede linje ikke komme for højt op, under Processer kan du se hvilke progammer der bruger af ydeevnen, den nederste Aktiv system proces bør være lav, er den 100% kører computeren i tomgang

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:19

Har helt glemt at spørge, er det i et bestemt program, Office eller lignede du har problemet ?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:23

nej, det er overalt...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:26

Hvad ligger din CPU forbrug på, og hvad bruger mest ?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:27

Tallet under "aktiv" svinger meget... Sommetider er det 70 og andre gange 90... Godt eller skidt?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:28

Mellem 8-45%...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:29

Hvad der bruger mest... Hvordan ser jeg det?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:29

Det er iexplorer.exe der bruger mest...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:33

Jeg gætter på den er på 100% når den tager sig en tænkepause, prøv at holde Joblisten åben, flyt den hen et sted hvor du kan komme til for den, og hold øje med hvad der sker næste gang du ikke kan skrive, under Indstillinger sætter du markering på linjen Altid øverst ved at klikke på linjen, til oplysning, min lille Medion bærbare kører ret konstant med et CPU forbrug på 8-10% lige nu

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:35

Jamen, hvad kan jeg gøre ved det!? Det er jo vildt belastende... Den køre jo kronisk ret højt. Lige nu har jeg 3 browservinduer, mail og et msn-vindue åbent og den svinger rundt mellem 5-70...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:36

Har du nogen toolbar i den der Internet Explorer ?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:39

ja, den der er pre-inst. når man opdaterer til explorer 7 (dog ændret til google)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:47

Nu har jeg også åbnet Internet Explorer og Messenger, CPU på 2% den ryger op på 20-30% når jeg trykker Send

Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 17-07-07 23:49

så gå ind i tilføj/fjern programmer og fjern toolbaren.. det er noget møj og slæber skidt ind. Google kan du altid finde som søgemaskine alligevel

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:49

Min ligger på 19 nu hvor jeg skriver... og

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:49

60 når jeg sender...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:50

sannedot: Tror I det er den da?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:50

Havde du også problemet før Internet Explorer 7 ? Jeg bruger stadig 6eren når bruger den, det gør jeg sjældent Firefox er min favorit: http://mozilladanmark.dk/produkter/firefox/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-07 23:53

Je det kan meget vel være, det første jeg foretog mig efter have fået min bærbare, var at fjerne den Google toolbar, den tog for mange kræfter, det er dog ikke sikkert at det vil løse dine problemer

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:56

hmm... kan ikke huske om den gjorde det inden...

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 17-07-07 23:57

Nu er der bare et problem... Kan ikke finde toolbaren i tilføj/fjern... Den er jo integreret i explorer...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-07 00:09

Den er i Tilføj/fjern hvis jeg husker rigtig, hedder den simpelhen google toolbar

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 18-07-07 00:14

nej, den er der ikke... Toolbaren er jo ikke en rigtig toolbar... Det er en Onlinesøgemaskine explorer har i sig, som normalt har forbindelse til live-search...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-07 00:22

Du må vente til der kommer nogen forbi som kender 7eren, jeg kan ikke hjælpe dig med den men er problemet der også når du skriver i Word eller hvad du nu bruger som tekst behandling ?

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 18-07-07 00:25

JEg bruger openoffice... Ved ikke om det også sker der... Det har jeg ikke lagt mærke til.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-07 00:50

Lige for at prøve, hvis du ikke har nogen skrive projekter igang, skriv dine indlæg i OpenOffice og kopier dem herind, besværlig men en mulighed for at undersøge om der også er tænkepauser der, du kunne også forsøge med en anden browser, for at bruge udelukkelses metoden, Firefox er nævnt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-07-07 19:34

Hvor meget (eller nærmere hvor lidt) ram har du i pcen. For mig lyder det som om den kører tør for ram.

Lad os få lidt data om din pc
Mærke
CPU
RAM
Grafikkort
Styresystem (windows)

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 18-07-07 21:40

Citat
Hvor meget (eller nærmere hvor lidt) ram har du i pcen. For mig lyder det som om den kører tør for ram.

Lad os få lidt data om din pc
Mærke
CPU
RAM
Grafikkort
Styresystem (windows)

Øhm (rømmer sig) jo, lad mig se....

Mærket er Mybook, men der står Intel Celeron M på den også.
CPU (huh) Cpu-hvad...
RAM (Der står 1GB på købsfakturaen...!?)
Grafikkort... Kan det passe at det hedder Ati Radeon xpress 200M?
Styresystem er Windows XP Home edition.

Hvis det nu ikk helt var det du skulle vide, så må du liiige guide mig... Og du må også lige hjælpe med det der CPU-noget.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-07 22:37

Jeg tror ikke du løber tør for RAM med de programmer du har nævnt, hvordan går det med at teste om der er tænke pause i andre skrive programmer ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-07 22:39

Du kan få oplysniger om alt der er i computeren, ved at hente og instalere Everest: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html

Kommentar
Fra : Pigen2

Dato : 18-07-07 22:44

[CITATJeg tror ikke du løber tør for RAM med de programmer du har nævnt, hvordan går det med at teste om der er tænke pause i andre skrive programmer ?[/CITAT]

Så langt er jeg ikke nået endnu... Det skal lige siges, at det ikek nødvendigvis er noget den gør hver dag... Sommetider er der dage imellem... Og andre gange sker det mange gange på en aften..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-07-07 22:49

Mystisk jeg tror stadig, at et eller andet program bruger dine resouser, måske et eller andet er igang med en opdatering, du har selvfølgelig scannet for både spy og virus ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-07-07 11:31

Det var de rigtige oplysninger du kom med.

Jeg var ikke lige klar over om det var Vista du kørte med, for så kan den let løbe tør for ram, men med den mængde du har i er det ikke det der driller.

Som o.v.n er inde på så kan det let være spyware programmer der ligger og bruger kræfter.

Hvis du ellers tør, kan du lige prøve at gå ind i Msconfig. Det er et program hvor man selv kan bestemme hvilke programmer der skal starte op sammen med Windows

Start - Kør - skriv - msconfig - Vælg det sidste faneblad START - fjern flueben ud for de programmer du ikke vil have - Ok - Genstart - Pcen genstarter nu og der kommer en skærm frem om at du har brugt bla bla. Sæt flueben i tjekboksen og sig ok.
Bare rolig der kan ikke ske noget, du kan altid gå ind og lave ændringer igen. Du skal selvfølgelig ikke slå din virusscanner o..lign fra, men der er fx. ikke nødvendigt at Office pakken starter op sammen med Windows. Prøv dig lidt frem.
Hjælper dette ikke er det nok snavs o.lign der driller.

Hvad med en oprydning og defragmentering, har du været igennem det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-07-07 12:41

Pigen2 skriver at den altid har været sådan, men måske kan en grundig oprydning hjælpe lidt

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 28-07-07 03:34

jeg har samme problem men min stationære pc...
kan det passe at den lige som bare går i stå ? såden uden vidre ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-07-07 10:19

Gizmo1236 du kan oprette dit eget spørgsmål, med detaljer om fejl, computer og styresystem, pigen2 er sikkert ikke kommet videre,eller har glemt at melde tilbage, god weekend

Annuller spørgsmålet
Fra : Pigen2

Dato : 04-08-07 22:45

Jeg bliver desværre nødt til at annulere dette spørgsmål, da jeg slet ikke har tid til at sætte mig ned og undersøge alle de ting I skriver...
Er lige startet på studie og har arbejde ved siden af, så jeg er ret godt booket op...

Men tak for hjælpen so far...