/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ntkrnlmp.exe
Fra : Fijala
Vist : 552 gange
300 point
Dato : 12-07-07 20:40

Dell stationær pc

Min saøster sidder helt panikslagen i telefon og hendes pc der ikke vil starte op. Kun sort skærm. Jeg har fået hende til at boote op på en tilfældig Xp pro cd der kan bootes op fra men kommer med en kode med en fejl som overskriften.

hjælp hun er i panik

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-07-07 20:44

vent på stl_s

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 20:46

ok så prøver jeg med lidt tålmodighed

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-07-07 20:49

Kan der overhovedet ikk startes op ?, eller prøv at uploade den der fil i overskriften til www.virustotal.com

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 20:57

jeg tror nu ikke det er virus men en systemfejl. det jeg så vil er at køre en chkdsk /r fra repkonsollen via xp cden

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-07-07 20:57

Hvorfor lige mig ?

Måske den her http://www.techspot.com/vb/all/windows/t-37174-ntkrnlmpexe-error-code-7.html Ramfejl - Reset af bios - eller kopiere en frisk fil ind.

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 12-07-07 21:06

Du ka næsten altid hjælpe

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-07-07 21:07
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 21:08

hej sti_s

tak for at du dukkede op og sikken ros, herligt

Jeg har faktisk allerede været inde og googlet på fejlkoden, men jeg har ikke mulighed for at starte op, hverken på den ene eller anden xp cd.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 21:10

jeg har været inde på de samme sider severino og efter det så er det jo en clean install der skal til.

Jeg ville jo gerne køre en chkdsk hvis jeg kunne få lov. Nu sidder jeg jo ikke ved hendes pc så det er lidt svært at guide pr telefon og messenger

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 21:13

kan den errorcode være ramfejl? Den tæller godt nok ram op efter hvad hun siger.
Jeg har modtaget et par billeder på messenger af hendes bios for at få cdrom til first boot device.
Da kan jeg se at hun har en sata hd i. ogm det er korrekt ved jeg faktisk ikke så derfor er jeg lidt bange for at reesette bios

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 21:18

efter denne tråd kan man kopiere filen fra cden og ind på disken. men hvordan gør jeg det når jeg ikke kan få liv i dyret

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-07-07 21:34

Tak Daxxa men det lykkes ikke altid .

Fijala, tjaeh, det er lidt problematisk. Det var selvfølgelig bedst, om du kunne være ved maskinen selv.

Du kan ikke guide hende til en chkdsk fra recovery konsollen ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 21:51

den kan slet ikke komme ind på cden så jeg kan jo ikke komme i repkonsollen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 21:52

det er netop ved boot fra en xp cd den kommer med fejlmeddelelsen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-07-07 21:58

hvor ligger filen egenlig henne på c drevet. Når jeg søger på min egen pc ligger den mange steder

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-07-07 23:57

Tjaeh, den ligger mange steder, og i forskellige størrelseer

Btw, måske du skulle satse på en bios reset alligevel. Er vel egentlig det eneste du *kan* gøre. Ellers skal den vel under alle omstændigheder indsendes til rep. Jeg kan ikke lige få øje på andet i øjeblikket.

Men skyd mig ikke hvis det går galt.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 13-07-07 13:37

Det er BIOS der geder når ACPI initialiseres.

Ved ikke hvor langt hun kommer når der bootes op fra XP cd'en. Men hvis hun kommer til der hvor den skriver: "Tryk F6 for at indlæse SCSI/Raid Drivere", så tryk F7 for at springe over, avanceret konfigurering og power interface (ACPI).

Vh Fluffy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-07 20:03

Løsningen fundet.

HD var stået af og hvorfor den ikke kunne læse fra cden er stadig en gåde. Den er nu sendt ind til rep da den stadig er omfattet af garanti. Eneste minus er at data fra den defekte hd højst sándsynlig er tabt.

Hun er dog lidt af et fjols, da hden kar klikke fælt i nogle uger, så det skulle jo lige have været taget i opløbet. Men hvad ved en bankdirektør om det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-07 20:07

fluffyclaus. man kunne slet ikke komme så langt i indlæsningen.

Nå nu til point.

Hvem har bedst fortjent dem ud fra de svar der er givet
Kom med et bud om hvorfor i synes det svar var pointene værd.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 300 point
Dato : 15-07-07 20:31

Nænænænænænænæ, det må du sandelig selv afgøre . Men ingen af os, har vel fortjent point

Btw, data kan måske reddes. Kommer vel an på hvad der er galt med harddisken.

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 15-07-07 20:35

jeps sti_s, jeg får lige den ned efter rep. så må jeg se hvad jeg kan gøre. Man er vel en god lillebror.

Ok sti_s du får pointene da du som den eneste, svarede på mit spørgsmål om hvem der fortjente dem. Og ja der var jo ingen der svarede rigtigt, men sådan er der jo så meget. Jeg vil hade de bare gik til

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 15-07-07 21:06

Takker, selv om de er ufortjente