/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Ingen lyd mere....
Fra : tararam
Vist : 399 gange
50 point
Dato : 28-06-07 07:06

Efter at have re-installeret XP home på den bærbare, er der ingen lyd mere.
Det var der før. Der er nu pludselig ingen lydenheder.
Under kontrolpanel/lydenhed er lydenheder "grå" og det er ikke muligt at aktivere dem.

Det har da ikke været sådan før. Jeg har da altid kunnet installere XP uden de problemer, men måske er det anderledes fordi det er en bærbar ?

Men hvordan får jeg lyd igen ?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 60 point
Dato : 28-06-07 07:27

Har du installeret audio-driveren til din elektronhjerne ?
Hvis du ikke har den på CD, må du finde den på producentens hjemmeside.
Der vil også være chipset-driver, grafik-driver m.m.
De sidstnævnte er ikke nødvendige, for at få Windows til at køre, men maskinen vil ikke køre optimalt uden dem.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-06-07 08:31

Til din bærbare hører en installations-cd.....

Den indeholder alt det der er brug for......

Og det er som nævnt drivere til hardwaren.....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-06-07 08:58

Du KAN også gå ind i enhedshåndtering, åbne "Enheder for lyd, video og spil", højreklikke på audio og selv lade din maskimekaniske dingsbum prøve at finde driveren på nettet.
Om det så er den optimale driver, du får fat i er ikke sikkert.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 18-08-07 08:36

Tak for svaret Gambrinus.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-08-07 09:34

Du fik den til at makke ret ?
Gambrinus