/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Win 2000 Nt Pro Password??
Fra : Brassovitski
Vist : 1196 gange
200 point
Dato : 22-06-07 15:08

Hej
Her er lige en lille hyggeopgave
Jeg har en PC med Win 2000 Pro, der er password beskyttet.
Jeg ønsker passwordet fjernet, så jeg kan komme ind på PC'n.
Jeg har forsøgt at starte med en Win 98 bootdiskette, men der er ikke noget Windows bibliotek, kan det muligvis være skjult med en eller anden DOS kommando?
Findes der et DOD program der kan 'Lure' brugernavn og password?
Jeg har forsøgt at søge efter .pwl filer, men uden at finde nogen. De ligger måske i den skjulte windows mappe. Jeg har ladet mig fortælle at hvis .pwl filerne slettes slettes de password der er på maskinen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-06-07 15:09

Findes der et DOS program ikke DOD.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-06-07 15:39
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-06-07 18:19

Hej miritdk

Citat
ellers http://hcma.dk/tips1to10.htm#no5

Dette tip virker vist kun på XP??

Når jeg starter maskinen skal der trykkes CTRL+ALT+DEL og så kommer der et vindue med Brugernavn, Password og domæne. Der vises ikke nogen forskellige kontoer.

Jeg prøver lige SIW når jeg kommer hjem fra arbejde/weekend hos kæresten.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 22-06-07 19:15

Har du prøvet at atge batteriet ud af bundkortet i ca. 1 minut.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-07 19:24

Pwl er hos win 98
Skan du bare ind og hente filer, så kan du måske bruge ubuntu:
http://www.kandu.dk/Spg104389.aspx

Sætter du harddisken i en anden computer/ekstern holder og ændrer status til "unhide" bliver den læsbar fra et andet styresystem.

Partition Magic kan ændre status.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-06-07 19:49

Jeg kom lige i tanke om, at du også kan ændre status med den ubuntu CD.
Det kan man med programmet Gparted som kan køres i ubuntu live.
Når den er rullet ind.
System > administration > Gnome Partitions edit >
højreklik på partitionen du vil ændre > vælg manage flags > fjern fluebenet ud for boot / hidden>
close >
Edit > apply > luk gparted > luk ubuntu
Nu bør den være synlig

Ps. Jeg har ikke testet denne fremgangsmåde i ubuntu - men kun afprøvet det i Partition Magic.

Ps. hvis du er heldig så har win 2000 ikke noget password for administrator.
Hvis så:
Bruger = administrator
Passw = et du laver.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-06-07 20:57
Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-06-07 20:59

Virker det ikke, findes der MERE = skræmmende metoder....

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-06-07 20:29

Hvis det ikke er for sent så hent ( Hiren's BootCD 9.1 ) og gå ind i
Password Tools den kan garanteret klare det lille problem det.

Du skal bare starte op på cd´en

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-06-07 20:40
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 21:09

miksdk....................hvordan hentes den hiren CD - jeg har nemlig kun en gammel udgave.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-06-07 21:34

9.1 er lidt svær at få fat i men 8.9 kan hentes på dette link.
http://rapidshare.com/files/20615980/HBootCD.8.9.BY.SOFT-BEST.NET.zip
Og scroll ned til hvor der står fre.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-06-07 21:42

e.c Du kan også gøre det her...http://depositfiles.com/en/files/688728

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 21:44

Tak -

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-06-07 21:49

Selv en nybegynder kan hjælpe ik!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 22:10

Nemlig.

Accepteret svar
Fra : miksdk

Modtaget 200 point
Dato : 23-06-07 22:18

e.c ..............hvis du vil have det sidste nye der kan fjerne PSW.

http://maxt.dk/archives/2007/05/28/hirens-bootcd-91/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 22:30

Den er på vej ned.........

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-06-07 22:33

Så kan jeg vist ikke gøre mere.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 23-06-07 22:35

Jo, jeg kan håbe Brassovitski kan bruge det til noget.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-06-07 23:56

miksdk - tak den er hentet.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-06-07 17:56

Halløjsa
Sikke dog en masse response. Takker Forsøger at downloade Hiren's boot CD, men er ikke kommet igennem endnu.

SIW har jeg hentet, men programmet kan kun køre under windows, såååååå!! Det er lidt svært at køre det fra Windows når jeg ikke kan komme ind ik'??

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 24-06-07 18:15

Det er hurtigst at hente den her..

http://maxt.dk/archives/2007/05/28/hirens-bootcd-91/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-06-07 19:17

Brassovitski - hjælp til brænding af Hirens 9.1

Hent og læg den på skrive bordet.
Åbn Nero > kopi og backup > brænd image til disk > find hirens (evt. filetype = alle filer) >
marker hirens 9.1 (de 3 bøger) > åbn > sæt evt. brænderhastighed til 16 for sikker brænding >
næste > og du er i gang.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 24-06-07 19:34

Brassovitski .....Hvis du vil have dansk keyboard skal du gøre som de 4 step.

Step 1
Extract all three files(KEYB.DAT, KEYB.SYS, PATCH.BAT) to Desktop

Step 2
Copy "Hiren's.BootCD.9.1.iso" to Desktop

Step 3
Dubble click on "patch.bat"

Step 4
Burn The new file called "XX Patched Hiren's.BootCD.9.1.iso"

Done.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 24-06-07 19:42

Brassovitski

Jeg glemte lige noget du skal dobbelt klikke på ( DK Patched Hiren's.BootCD.9.1.iso) så åbner den nero klar til brænding.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-06-07 00:00

Tak for svaret miksdk.
Jeg downloadede Hiren's Boot CD ver 9.1 og brugte programmet Active Password Changer tilat ændre passwordet for Administrator kontoen til blank, og så kom jeg ind på maskinen uden problemer. Så er der opstået et andet problem med det opretter jeg et andet spørgsmål på. Tak for hjælpen til alle der har bidragert til løsning af 'opgaven'.

Kommentar
Fra : miksdk

Dato : 25-06-07 00:34

Tak for venligheden.