/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Grafikkort
Fra : TBjorn
Vist : 495 gange
60 point
Dato : 18-06-07 23:19

Hej!

Har lige fået en Dell Latidude D 820.

Jeg er mildest talt noget skuffet over kvaliteten af de billeder den viser. De er grovkornede og utydelige. Det samme gælder websites. Her er sidestørrelsen også meget underlig. Siderne fylder utrolig meget.

Jeg kører med højeste opløsning 1280 x 1024 pixels.

Kan jeg gøre noget for at forbedre kvaliteten, eller skal jeg have nyt grafikkort?

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 70 point
Dato : 19-06-07 00:07

Hej

Det er sikkert fordi du ikke har den rigtige driver installeret...

tjek http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp jeg tror den har nvidia kort

ellers find en ny chipset driver

/CaiNe

Kommentar
Fra : TBjorn

Dato : 19-06-07 09:53

Hvor kan jeg se, hvilket grafikkort jeg har?

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-06-07 10:33

Det kan også være at Microsoft funktionen for svagtseende er blevet slået til. Så vises alt forstørret.

når du ikke skriver hvilken udgave af browser eller styresystem du bruger, kan jeg ikke fortælle, hvordan du kontrollerer det.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-06-07 11:06

Hej

hent aida 32.... ---> http://www.majorgeeks.com/download181.html

Det er nemlig ikke til at vide for mig hvilket kort der sidder i den, da det kan være fra intel eller nvidia. aida 32 kan fortælle det meste om din pc og har desuden også en benchmark funktion.

/CaiNe

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-06-07 19:15

Styk Start - højreklik Denne Computer - Egenskaber - Enhedshåndtering - Hardware. Se efter gule spørgsmålstegn især ud for grafikkort. Der er helt sikkert en driver cd med hvor alle drivere til bundkortet ligger på.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 19-06-07 19:46

#5

dell's drivere er oem.... derfor er det ike sikkert du får noget ud af at se på cd'en... de er komprimeret

#1 Men har du ikke nogle specs på den laptop

/CaiNe

Godkendelse af svar
Fra : TBjorn

Dato : 19-06-07 21:02

Tak for svaret Caine.

Jeg downloadede en ny driver fra dell's hjemmeside.