/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvem skal betale (Medion/Aldi)
Fra : Kortoververden
Vist : 1931 gange
10 point
Dato : 09-06-07 00:28

Vedr.: http://www.kandu.dk/tip16160.aspx

Det er jo faktisk ikke dit problem at deres support er gået konkurs, du har købt en computer hos Aldi, så det er dem der skal sørge for at du får en ny.

At de prøver at kaste asnvaret fra sig er jo ikke nødvendigvis korrekt procedure, dit krav vil altid være overfor den der har solgt maskinen til dig, så ned i Aldi og kræv en ny maskine omgående

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-06-07 00:34

Jeg er enig i at det i normale tilfælde ikke er kundes problem at et servicecenter er gået konkurs, det er butikken der har garanti forpligtigelsen.
Men om butikken har pligt til at erstatte en PC som står hos et konkursramt service center er måske mere tvivlsomt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-06-07 02:41

Ellers må Aldi jo tage maskinen tilbage og godtgøre kunden købsprisen. Efterfølgende kan de så selv slås med diverse firmaer og advokater.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 09-06-07 08:02

Der er nu oprettet en midlertidig supportkontakt - indtil en ny medionsupportbliver stablet på benene - jeg ved dette udfra en af mine venner arbejdede derinde - og jeg har et medionTV som jeg havde nogle spørgsmål til - han opretteede da en sag for mig i det nye supportcenter!

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 09-06-07 08:53

Aldi har vel en forsikring, der dækker i sådan et tilfælde, eller må finde en løsning.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-06-07 10:05

for nogle år siden, gik det Grundig TV, jeg havde købt i Bilka i stykker
kort tid efter gik Grundig konkurs
Bilka opfyldte alle garanti forpligtelse, uden problemer

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 12:42

Nu har jeg flettet et brev sammen hvor jeg forlanger en løsning inden for 14 dage.

1. ophæv handlen
2. ny computer
3. send mig min computer tilbage repararet og i brugbar stand.

og dette sender jeg anbefalet ind til Aldi´s hovedkontor.

Det der pisser mig mest af, er at der ingen information er, og ingen der kan sige/skrive at jeg vil blive holdt skadesfrit. Hvis de gjorde det, så ville jeg jo slappe mere af og gøre hvad de siger. Jeg har forresten og sendt et brev til kuratoren som de har sagt at jeg skulle. Syntes ærligtalt ikke at det er mit arbejde, men vil ikke modarbejde dem. Har også sendt det anbefalet.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 09-06-07 12:57

Det lyder alt sammen så flot, men det er desværre ikke lige den side af historien som jeg oplever i øjeblikket.

http://www.crn.dk/index.php/news/show/id=24083

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-06-07 13:16

hvad siger købeloven/forbrugerstyrelsen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-06-07 20:16

Købeloven er entydig på området.

Det er sælger der skal løse problemet, køber kan ikke stilles dårligere fordi deres leverandør går konkurs

Accepteret svar
Fra : timeglas

Modtaget 10 point
Dato : 10-06-07 04:06

Nåh men nu har jeg også lige skrevet til Ret&Råd med deres gratis advokat hjælp. Fandt tilbuddet via et andet spørgsmål her på Kandu. Det kan jo være at de ved noget om købeloven.

mvh timeglas

Godkendelse af svar
Fra : Kortoververden

Dato : 04-08-07 09:53

Tak for svaret timeglas.

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 04-08-07 10:16

Tak for svaret. Det hele endte med at jeg fik kæmpet en check med hele beløbet af PCén hjem, så en lykkelig slutning for midt vedkomne.

mvh timeglas