/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ordbøger
Fra : sannedot
Vist : 664 gange
50 point
Dato : 27-05-07 11:58

Er der gratis ordbøger Eng/dansk - Dansk/eng. at finde på nettet ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 11:59

søg på google

Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 27-05-07 12:02

Det har jeg da prøvet først...

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-05-07 12:10

Der var en god en, der nu er lukket grundet copryright.

Jeg følger spændt med i tråden her.

Du kender vel ordbogen.com 2 gratis opslag om dagen ellers 100 kr. om året.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-05-07 12:15
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-05-07 12:19
Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 27-05-07 12:21

surfsusan ---> ja tak den kender jeg godt
og iah ---> tak... jeg søger nok en mere færdig type, hvis mulighed stadig er der

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-05-07 12:22

sannedot ---> selvtak... og fortsat god søgning...

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-05-07 12:27

mirdk: jeg forsøgte at oversætte "østers" det blev til "stereoplade, stereopladen"

Tror jeg forsøger mig igen ....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 27-05-07 12:35

lån dem på biblioteket
læg dem på computeren og de bliver der

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 12:38

Alt er ikke gratis.
Frem med gysserne og betal hvad det koster.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-05-07 12:41

Teil; der er da ingen grund til at betale, hvis det fås gratis.

Det er ikke et spørgsmål om at være næring men fornuftig

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-05-07 12:49
Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-05-07 12:54

Vil det være at bryde loven, hvis man downloader til sin egen PC?
Det tror jeg da.

Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 27-05-07 13:03

Teil ---> tyder på du har et problem med at få din tid til at gå, når du kommenterer et ganske almindeligt spørgsmål på Kandu sådan.
Hvis du ikke kan bidrage med noget relevant, så behøver du, strengt taget, ikke deltage, vel..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-05-07 13:04

klap i sannedot

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 27-05-07 13:45

Teil er bare et sølle skvat, der tilhører en senere udviklet race

Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 27-05-07 13:50

LOL

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-05-07 14:11

Ka' ikke la' være.
Klokken lo.. om morgenen kom denne fra BertenBrander :

Rikke4 : Hvem gider oversætte denne tekst

Closest Thing to Crazy

verse 1
How can i think im standing strong,
Yet feel the air beneath my feet?
How can happiness feel so wrong?
How can misery feel so sweet?

How can you let me watch you sleep,
Then break my dreams the way you do?
How can i have got in so deep?
Why did i fall in love with you?

Chrous
This is the closest thing to crazy
I have ever been
Feelin 22, acting 17,
This is the nearest thing to crazy
I have ever known,
I was never crazy on my own

And now i know
That theres a link between the two
Being close to craziness
And being close to you.

verse2
How can you make me fall apart
Then break my fall with loving lies?
Its so easy to break a heart;
Its so easy to close your eyes.

How can you treat me like a child?
Yet like a child i yearn for you.
How can anyone feel so wild?
How can anyone feel so blue?

Chrous
This is the closest thing to crazy
I have ever been
Feelin 22, acting 17,
This is the nearest thing to crazy
I have ever known,
I was never crazy on my own
And now i know
That theres a link between the two
Being close to craziness
And being close to you.
And being close to you
And being close to you.

BertelBranders forslag tilm oversættelse :

Kopy and paste fra:
http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=English&to=Danish

Og nej, det er ikke ret godt oversat.

Nærmeste Genstand hen til Halvtosset vers 1 Hvor kunne jeg mene im oprejst kraftig , Endnu beføle den luft neden for mig feet? Hvor kunne lykke beføle altså forkert? Hvor kunne lidelse beføle altså yndig? Hvor kunne jer lade mig se på jer ligge , Så er der ikke mere ophold mig drømme den måde jer lave? Hvor kunne jeg har fik i altså det dybe? Hvor kan det være at gjorde jeg få kær jer? Chrous Indeværende er den nærmeste genstand hen til halvtosset Jeg har nogen sinde blevet Følelse 22, handlende 17, Indeværende er den nærmest genstand hen til halvtosset Jeg har nogen sinde bekendt , Jeg var aldrig nogen sinde halvtosset oven på mig besidde Og nu jeg kende At der en samkøre imellem den to Er nær craziness Og er nær jer. vers Hvor kunne jer skabe mig nedgang afsides Så er der ikke mere ophold mig nedgang hos kærlig lies? Dens altså nem at ophold en hjerte ; Dens altså nem at slutning jeres øjne. Hvor kunne jer omgås mig lige en barn? Endnu lige en barn jeg længes nemlig jer. Hvor kunne en beføle altså løssluppen? Hvor kunne en beføle altså blå? Chrous Indeværende er den nærmeste genstand hen til halvtosset Jeg har nogen sinde blevet Følelse 22, handlende 17, Indeværende er den nærmest genstand hen til halvtosset Jeg har nogen sinde bekendt , Jeg var aldrig nogen sinde halvtosset oven på mig besidde Og nu jeg kende At der en samkøre imellem den to Er nær craziness Og er nær jer. Og er nær jer Og er nær jer.

Vi var flade af grin.
Gambrinus
Undskyld sidespringet sannedot

Kommentar
Fra : sannedot

Dato : 27-05-07 14:17

helt ok Gam.. fortsat god pinse dooo

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-05-07 14:18

Jamen sannedot, hvorfor ikke have ordbogen på en CD, de koster ikke så meget. Om nødvendigt kan man altid lave en fjern-backup af den.
Jeg har både engelsk, tysk og spanske ordbøger.

Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-05-07 14:19

ja, hvem "gider" oversætte den ...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-05-07 14:33

Citat
ja, hvem "gider" oversætte den ...

Næh hvorfor skulle man det; det er der andre der har gjort flere gange!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-05-07 18:30
Kommentar
Fra : surfsusan

Dato : 27-05-07 18:40

ordbogen.com er fed bruger jeg selv dagligt.