/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvordan se fjernsyn på pc'er
Fra : hanne39
Vist : 701 gange
100 point
Dato : 18-05-07 22:09

hvordan kan jeg se fjernsynpå min pc'er?
mit fjernsyn er i stykker. jeg har købt et TYPHOON MOVIE STICK, men ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.
hjææælp!!!!

Kommentar
Fra : jakob20

Dato : 18-05-07 22:16

Man skal vist bruge et antenne/tv-kort (kan ikke huske hvad det hedder) man sætter i computeren. Måske er det, du allerede har købt? Men ellers kan du se DR på deres hjemmeside. Man skal jo have noget for den satans medielicens Ellers så er der tonsvis af hjemmeside du kan se film og tv på. Bare søg her på siden i tips og tricks.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-05-07 22:34

Ja, du skal have en TV-tuner (et kort som feks. et lydkort) til at proppe ind i din PC. Den skal have et antennesignal og så er du kørende.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-05-07 22:48

Din Typhon og en antenne er alt hvad der skal til, når du har installeret den tilhørende software.

Følg nøjagtig brugsanvisningen, og du ser fjernsyn, bare dit antennesignal er kraftigt nok.
Fællesantenne duer ikke til det formål.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 19-05-07 16:51

Så vidt jeg kan se på http://news.idealo.de/news/5038-typhoon-usb20-movie-stick.html så er det en DVB-T tuner. Dette kører stadig som 'eksperiment', men mange kan modtage det. Alle?

Se mere på http://digi-tv.dk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-05-07 11:34

Jeg bruger et Pinnacle PCTV kort:

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/Family.htm

Når kortet er installeret skal der blot indlæses de rette drivere/programmer:

http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Support/Consumer+Support/

..og sættes et antenne-/bredbåndsstik i til antennen/bredbåndet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-05-07 12:38

Digital TV er ikke et forsøg . Det kører overalt i Danmark, Sverrig og tyskland. Om et par år er der ikke andet. Nåh jo fællesantennerne som bliver forsynet med omformet digitaltv.

Du kan ikke bruge hybridnet eller fællesantenne til din digitaltuner. Den skal have sin egen rigtige antenne. Hvis du bor et sted med kraftigt signal , kan du nøjes med en stup ledning ca. 20 cm i antennestikket. Billedkvaliteten påvirkes ikke af antennesinalets kvalitet; bare det er kraftigt nok.

Men der er steder i landet , hvor der skal en god antenne og måske forstærker til.