/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
hvorfor kan jeg ikke tænde?
Fra : ds76
Vist : 443 gange
80 point
Dato : 14-05-07 16:09

spørgsmålet er nok mere end almindelig tåbeligt, men jeg er ikke lige så skarp på det her område.

Jeg fik ny pc og skærm i går, og har så siddet og arbejdet på den i dag, da jeg vil holde en pause fra arbejdet stiller jeg pc'en i dvalefunktion. Det har jeg altid gjort med min bærbare, og når jeg så har skulle bruge den igen, bare trykket på en tast.
men...ak! da jeg ville genoptage arbejdet og trykkede på en tast, skete der ingenting : (
Når jeg slukker og tænder skærmen skriver den no signal, tjek kabelforbindelse.... det har jeg gjort, og det ser da ok ud?!
jeg har også tændt og slukket maskinen et par gange, stadig uden at skærmen fungerer...hvad kan jeg gøre?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 90 point
Dato : 14-05-07 16:15

Slukke på kontakten og tænde igen efter nogle sekunder.....

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 16:24

har du strøm på?
Har du prøvet at tænde på selve pc en?

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 16:27

Min skal have et lille tryk på tændknappen når den skal starte fra dvale.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-05-07 16:28

hej
på min pc skal jeg lige klikke på musen før der sker noget
så måske også på din er det vista eller xp du bruger

Godkendelse af svar
Fra : ds76

Dato : 14-05-07 16:33

Jeg tog strømmen fra det hele et par minutter, og det virkede : )

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-05-07 16:52

og så skriver du"amindeligt tåbeligt spørgsmål"
det passer ikke, ingen spgs.er tåbelige, du
har jo fået løst dit problem ikke

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 17:06

ja men det er vel ikke den ordinære måde at starte sin computer på efter den har været i dvale

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 14-05-07 17:36

prøv at gå ind under dale funtioner og sammen lign med den gamle
der er mange ting at vælge