/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
koble bærbar til b&o tv ???
Fra : solling
Vist : 1258 gange
91 point
Dato : 13-05-07 13:48

Hej Hej så er mit elskede gamle b&o tv ved at være kaput og jeg skal altå have nyt tv.... mit problem er at jeg allerhelst skulle have et tv, som man kan koble en bærbar til....(krav fra manden) men jeg er ELLEVILD med gamle b&o fjernsyn..... den med palisander på JUHUUU.... og har kig på et LX 2800... men men men det kan man vel ikke koble en bærbar til...... ????
Kan i give mig lidt tips til, hvad jeg skal kigge efter på tvét for at finde ud af om der kan kobles bærbar til.... hvilke indgange og evt andet det skal indeholde...
og hvis der er nogen der kender til et lidt ældre b&o tv som kan, SÅ VILLE DET VÆRE FANTASTISK..selvom jeg godt ved, at det nok ikke kan lade sig gøre... men man ved jo aldrig.
håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 13-05-07 14:04

hmm, det er et væld af stik du kan bruge til det...

hurtigt opridsning:

scart (sort)
d-sub (blåt)
dvi (hvidt)
s-vhs (sort el. gult)
rca = RGB aka Phono stik (3styk rødt, hvidt og gult)

alle disse kan bruges til at smide en bærbar eller en stationær computere til et tv..

det eneste krav er faktisk, kablet du vil bruge til at linke det med..
eller om du vil gå trådløs, så er det Wi-Fi du skal have fat i...

men spørg hos din lokale tv-forhandler og find ud af hvad du vil bruge linket til først, så er det nemmere at finde det rigtige produkt...

Kommentar
Fra : solling

Dato : 13-05-07 14:11

OK men jeg har prøvet at koble min bærbar til mit b&o lx 2800 via scart indgangen men det virkede ikke ... min lillebror sagde at tvét muligvis var for gammelt ??? Men man kan altså på alle tv bare de har en scart indgang eller hvad ???

Accepteret svar
Fra : Arials

Modtaget 101 point
Dato : 13-05-07 14:16

hmm, jeg havde min bærbar koblet til mit tv fra 96 uden problemer..

men man skal hsuke at gøre computeren opmærksom på at der er et tv, på tv-out stikket bag på grafik kortet eller udgangen på computeren..

dette gøres i skærmkortets indstillinger. dette kræver dog lidt viden om grafik kortet..

men med teknisk snilde er det intet problem..

højreklik på skrivebordet og gå i egenskaber og find indstillinger i vinduet der åbnes, der efter skal du bruge advanseret og her kommer det virkelige svære...

her skal du finde kortet og gøre det opmærksom på at tv'et er sluttet til..
det tager lidt tid alt efter hvilket kort man har..

og skal gøres hver gang computeren har været genstartet uden for bindelse til tv-et..

Kommentar
Fra : solling

Dato : 13-05-07 14:39

jeg har gjort det der med grafik kortet men der kom kun lyden fra den bærbar på tvet, så jeg går ud fra at der er noget galt med stikket ??

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 13-05-07 14:43

så kan det være opløsning som dit tv ikke kan klare, eller tv-formattet...

det skal også passe til tv'et..

mit det gamle tv kunne kun klare 640x480 og pal

mit nyt snupper fint 1048x768 og større.. og tager både pal og ntsc(som er udlandsk)

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-05-07 18:21

Kun de meget moderne med en dedikeret computerindgang dur til at vise tekst fra computer.
Det kan i princippet også lade sig gøre med et hvilket som helst andet tv, men det er ikke værd at se på.
Kun hvis man vil afspille film eller billeder fra computeren, dur det på alle fjernsyn. Men det er da bedre med en dvdafspiller, som fås for et par hundrede kroner.

Kommentar
Fra : solling

Dato : 13-05-07 19:33

hej hej det er kun til at vise film og billeder jeg skal bruge det.... så der kan jeg altså godt bruge et ældre b&o kan jeg forstå

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 20-05-07 20:19

Tak for svaret Arials.