/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Sort skærm efter systemgendann
Fra : Asrock
Vist : 1202 gange
100 point
Dato : 09-05-07 20:17

Hej.
Jeg kørte en systemgendannelse i går, og derefter kunne den ikke starte op igen. Den starter godt nok op og finder hardware, men når den skal til at starte windows op så er der sort skærm og der sker ikke mere. Jeg kan høre at harddisken arbejder, så til at begynde med regnede jeg ikke med det var den.
Så prøvede jeg fejlsikret tilstand og sidst hvor systemet virkede ved at taste F8 under opstart, men det kunne den heller ikke.
Til sidst bootede jeg op på min windows cd og da den kom til hvor jeg skal vælge partition, så skriver den, at den ikke kan finde nogen harddisk.
Er den stået af? Det kan jeg bare ikke forstå, da jeg kan høre den arbejder.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 09-05-07 20:19

Har du prøvet at lade den stå i lang tid med den sorte skærm?
Min har nemlig gjort det samme et par gange efter systemgendannelse.

//Kettedk

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-05-07 20:26

Har du sat din BOOT til at starte fra DISK 1
og IKKE en / et DVD drev.

Ellers tror jeg du ikke har kørt INSTALL færdig,
eller afbrudt den.

Sæt din ''skive'' i igen, og lav en repair.

Tager lige_så lang tid som en ny INSTALL

BTW.

Hvad har du ELLERS på maskinen,

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 09-05-07 20:35

Jeg har ikke været inde i BIOS og ændre på BOOT rækkefølgen så den skulle jo bare starte op som den plejer. Jeg har lavet masser af geninstallationer på de 4 PCer vi har i huset, men jeg er aldrig stødt på meddelelsen om, at der ikke er en harddisk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 20:49

Du har på en eller anden måde afbrudt den under gendannelsen.........

Så du slipper nok ikke for at køre en repair....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-05-07 20:54

Hvis dine ''jumpere'' står rigtig på din
DISK, skulle der IKKE være noget galt,
for at kunne Boote fra disken / installationen

Citat
Til sidst bootede jeg op på min windows cd og da den kom til hvor jeg skal vælge partition, så skriver den, at den ikke kan finde nogen harddisk.

JUMPERE/ ? mangel på palads til FLERE diske
på dit bundkort.

Prøbv e.v.t dette program_ gratis.
Men har IKKE åfet det til at virke _ som de lover.
Den kan IKKE klar en Vista, eller andre af mine systemer...)(&¤&#¤%"&)=
http://www.boot-us.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-05-07 20:57

Citat
Du har på en eller anden måde afbrudt den under gendannelsen.........

Jeppe på bjerget_ eller får man IKKE sort skærm.

BLÅ skærm, er da i det mindste TIL at forstå.

For mange systemer på EN / et BUNDKORT

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 09-05-07 21:00

Jeg har lige prøvet om jeg kunne køre en rep., men så kom den også frem og sagde der ikke var nogen disk. UPS nu bliver jeg lidt rød i hovedet. Så kom jeg i tanke om, at jeg har nogen SATA RAID controller driver på en diskette, så jeg prøvede en gang til med dem, og så kom den i gang, og er ved at køre en reparation nu. Jeg vender tilbage med resultatet af den lidt senere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-07 21:02

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-05-07 21:12

PÅ n............. IGEN

Men controller? spørg diken om DU må /
KLIKKE F 6

Håberdy skidtet kommer til at virke,
sidder med et par stykker, der heller IKKE
VIL SNAKKE med mig...

Pøj.........

Og så er det egentligt, LIGE_god man er til HD´er
Virker det ikke, Hæ/ HØ og andet kattemad.
det kan tage timer, før det kommer OP

Kommentar
Fra : disken

Dato : 09-05-07 21:15

Nu igen___
Skide taster = tur.

Nare et Ecko

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 09-05-07 22:03

Nu har jeg prøvet reparation 2 gange, og begge gange efter genstart er det den samme sorte skærm, så nu lader jeg den stå i en ½ times tid, og hvis den ikke starter op, så prøver jeg en geninstallation.

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 11-05-07 22:04

Det lykkedes at geninstallere den, og da jeg havde kørt windows update og diverse driver installationer gik den ned med blå skærm. Den med advarsel om fejl med driver eller hardware. Da den havde gjort det 3-4 gange blev der sort skærm igen.
Så prøvede jeg en ny geninstallation, og første gang kom den i gang, men jeg havde ikke tid til mere, men da jeg tændte næste gang kunne jeg ikke starte op igen. Denne gang nåede den hen til bjælken der kører og pludselig stopper den og så står den bare fast.
Jeg tror det er noget hardware fejl måske bundkortet, men har I flere ideer?

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 13-05-07 13:38

Kom nu, hjælp mig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-07 13:44

Citat
Det lykkedes at geninstallere den, og da jeg havde kørt windows update og diverse driver installationer gik den ned med blå skærm

Ja....

En eller anden hardware fejl er der åbenbart.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-07 13:45

Det virker som om din harddisk er færdig.....