/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Nero Image
Fra : ashkan
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 04-05-07 13:18

Hej .
Jeg har fået brændt nogle film på dvd disk. Fordi de fylder mere end det, disken kan indeholde, er de brændt med Nero Image. Nu hvor jeg skal åbne filen, ved jeg ikke hvordan. Nero er installeret på min pc, men jeg kan ikke finde nogen udpakningsfiler. Den brændte fil er en Dat-fil.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 04-05-07 14:14

nu ved jeg ikke rigtig, hvad du har gjort
jeg bruger altid denne, den virker hver gang
http://www.abmedia.dk/video/dvdbackup.htm
brug den næste gang

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 04-05-07 14:20

Tak for svaret. Det lyder som en god ide at bruge næste gang, men desværre løser det ikke mit nuværende problem.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-07 17:27

Du har vel Nero mediaplayer installeret, så du:
Højreklikker på filen, og vælger åben med, vælg program, her ruller du til Nero showtime eller Nero mediaplayer.
Har du ikke dem, kan du hente VLC player:
http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ashkan

Dato : 04-05-07 19:24

Til pallebhansen

Tak for tippet. Nu fungerer det med filmene. På dvd'en har jeg også brændt et par computerspil. Deres filer er NRG-filer, og disse kan Nero Mediaplayer ikke afspille. Kender du måske en anden måde, hvorpå jeg kan få spillene til at fungere?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-07 11:19

De fleste computerspil bliver installeret fra en CD, og når de er installeret på harddisken, skal CDèn forsat blive liggende i CD skuffen. Det er en sikkerhed som spilfabrikanterne har lavet, for at man kun skal kunne spille når man har den orginale spilCD.
Altså når spillet startes, tjekkes om spillet er installeret, og orginal CDèn er i et af dine CD-drev.
Da du ikke har orginal CDèn kan du snyde spillet til at tro at orginal CDèn ligger i drevet.
Hvordan det?
Joo, der findes nogle programmer som opretter et imaginær CD-drev (Computeren og spillet tror der er tilsluttet et extra CD-drev, og det optræder også i denne computer som drev) Et af disse programmer som kan det, er Daemon-Tools.
Man henter og installerer Daemon-Tools
Man starter Daemon-Tools, og fortæller den at den skal lægge en "CD" i drevet. I virkeligheden er det ikke en hel spil-CD den skal lægge ind(Det kunne det godt være, men det fylder jo voldsomt på harddisken), men noget fra orginal CDèn, nemlig en NRG-fil (Den del som spillet vil kontrollere hver gang det startes) Det at lægge "spillet/NRG-filen" i drevet kaldes at mounte.
Man kan også brænde NRG-filen på en CD, med NERO så spillet tror det er spille-CDèn.

MEN du har ikke orginal CDèn så du kan ikke installere spillet, og altså ikke spille det.
Desuden selvom du skulle have spillet, er det ikke altid det med NRG virker, eller der er funtioner i spillet der ikke virker, eller farverne virker ikke.
Desuden skal man vide hvilken NRG-fil som passer til hvilket spil, og spilversion.
Man får et imaginær CD-drev, som tit kan give computeren problemer, langsommere opstart osv.
Nyere spil, vil ikke virke, da de har en mere effektiv copysikring, og vil ikke installeres, når de opdager et imaginær CD-drev, eller navnet på Daemon-Tools eller visse andre programmer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ashkan

Dato : 06-05-07 08:38

Tak for svaret pallebhansen og tak for din store hjælpsomhed.