/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke afspille dvd film
Fra : jjbry
Vist : 574 gange
100 point
Dato : 12-04-07 18:36

Hej
Jeg kan ikke afspille dvd film ( originale ) på min pc.
Har XP home, har fået en anden dvd/cd brænder kan det være den?
Der er ingen konflikter og i enhedshåndteringen under IDE ATA/ATAPI-controllere
er Primær IDE-kanal sat til DMA hvis den er tilgængelig.
Stadig i enhedshåndteringen under dvd/cd drev er der intet med DMA nogen steder,
sådan skal det mon være i XP home??
Jeg har prøvet Inter Video WinDVD som tidligere har kunnet afspille dvd film, men nej.
Det samme er tilfældet med Windows Media Player og DIVX player.
Jeg havde kun en DVDafspiller før jeg fik denne DVD/CD brænder. Desværre har jeg foræret DVD afspilleren væk så jeg kan ikke tjekke om det skulle være sådan det hang sammen, hvad jeg selv mest hælder til.
Gode ide'er og forslag imødeses

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-04-07 19:02

Har du checket hvilken region den nye er sat op til. Det kan meget vel være det, der er galt.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 13-04-07 04:11

Det er muligt ar du mangler codec, for at kunne afspille dine DVDer, K-lite codecs pack burde kunne løse problemet: http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm den øverste BASIC burde kunne gøre det, hent og instaler og prøv om ikke det virker

Kommentar
Fra : disken

Dato : 13-04-07 11:23

Er det kun dvd den ikke kan afspille.
Kan du se hvad der ligger på skiverne C: højreklik på drevet.
Lægger dit drev som D:

Har du søgt efter ny hardware i kontropanel.

Fulgte der drivere med og er de opdateret.

Sidder dine **jumpere** som de skal.
Små dippe-dutter ved siden at stikkene på din brænder.

Ellers kunne det være det var din MediaPlayer der ikke står som den skal.
Prøv under funktioner / indstillinger og gå til FILTYPER
og vælg ALLE.

Godkendelse af svar
Fra : jjbry

Dato : 13-04-07 22:12

Tak for svaret o.v.n.. det var lige det der skulle til.

Også tak til alle andre, jeg prøvede først at tjekke dette:
Den står til region 2 hvilket umiddelbart ser rigtigt ud.
Ja, det er kun dvd den ikke kan afspille, og ja jeg kan
godt se audio og video filerne men ikke afspille.
Der fulgte ikke drivere med men der er ingen fejl på
enheden og den virker korrekt, står der. (Selvom den
ikke kan afspille).
Dvd'en kører som second master, og jeg kan både brænde
dvd og cd'er men altså ikke afspille film.
Media player er sat til alle, virker stadig ikke.

Inden jeg prøvede codec'et som virkede.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-04-07 01:30

Selv tak, min MediaPlayer skulle også have nogle codec før jeg kunne afsplille DVDer