/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Er denne copmuter god??
Fra : NielsPT
Vist : 538 gange
20 point
Dato : 15-01-03 19:20

Er denne copmuter god?
_____________________________________
Intel P4 2.4Ghz CPU
QDI Suberb 4-A ATX bundkort
256MB PC2100 org. DDR-RAM
Intel Original boxed cooler
48X Optronics CD-RW m/burnproof
40GB 7200rpm ATA-133 fluid (silent)
Nvidia GF4 MX440 64MB AGP m/TV
AC97 lydkort onboard
1.44MB Alps/Panasonic
LinkWorld ATX miditower, 350W PSU
Trust Cordless Desktop "office"
Trust 200P 200W Flatline højtalere
2 års reklamationsret

PRIS: ca. 6000
________________________________________

Hvordan er lydkortet... Nogle der vil knytte en kommentar, gerne til selve maskinin, hvad er godt/skidt?

Håber på nogle fornuftige svar, MED VENLIG HILSEN N! ;)

Accepteret svar
Fra : Smitty

Modtaget 30 point
Dato : 15-01-03 19:33

Hej NielsPT;

Som i tidligere indlæg, så er det dine behov der er de afgørende for om en PC er god eller ikke.

Jeg erindrer fra tidligere, at du gerne vil arbejde med musik, og præcis som sidst så er de fleste on-board lydkort ganske udemærket til Windows og spil; men ikke "en klaphat værd", når det gælder noget mere seriøst.
Samtidig skal du også se på den harddisk plads der er på maskinen. Til musik er 40 Gb. ikke det store; men det kan sagtens bruges, hvis du jævnligt overfører til andre medier - dog vil jeg hellere se f.eks. en Maxtor Diamond +9 80 Gb. m. 8 Mb. cache til brug for f.eks. musik, etc.

På samme måde er det nok med hukommelsen. 256 Mb. er helt OK; men 512 og en Windows 2000 vil gøre underværker sammen med den foreslåede disk, når vi taler musik.
Vi skal nok heller ikke glemme højttalerne! Igen nogle ganske gode højttalere til almindelig brug, men vil du "dyrke" musikken, så er du bedre tjent med at sende signalet igennem et steroanlæg.

Håber det gav lidt mere klarhed om de enkelte ting?

Sådan en hurtig opsummering: Skriv dine behov/krav - så skal du få det bedste råd vi forskellige kan give dig.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 15-01-03 19:34

Hej NielsPT

Det ser da ok ud!!

Lyd kortet kender jeg dog ikke men til alm. forbrug plejer de at være ok'

du har en skærm??

Den er jo ok hurtig, men ville nok ofre lidt flere ram (min 512mbram)
fusses

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-03 19:41

Hej alle

Jeg syntes da egentlig også at den ganske godt ligner, hvad vi har forelået dig tidligere

Men smitty har ret i sine påstande, pengene er dog ikke spildte for du kan uden videre opgradere og køre med 2 harddiske og et soundblaster pci512 lydkort fås netop nu i kvickly for 99 kr.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 15-01-03 19:47

Okay Smitty ;) Her er mine behov/krav: Finder du så en computer til mig for max 6600 kr? :D

min. 2400 mhz
min. 265mB ram (gerne 512mB DDR)
Et godt lydkort
et middelmådigt grafikkort
ret gode højtalere
(meget gerne en "17 skærm - med i prisen)
min 40 Gb harddisk (gerne mere..)
tastatur, mus - bare standart

Skal bruges til:
at indføre store digitae billeder
at sample musik, tilsluttes keyboard, optage...
internet (jeg har cable)
en smule sjov, dvs: spil

Mangler jeg noget, så skriv lige igen..
Med venlig hilsen Niels,
ps, -du husker godt! :)

Kommentar
Fra : Smitty

Dato : 15-01-03 19:48

Hej ( igen );

Helt enig "srhansen". Ingen problem i at have 2 diske i; men kunne den bestykkes med den nævnte disk vil man som regel kun skulle betale pris-differencen mellem de 2 diske - og så er man trodsalt igang med en hurtig løsning; og stadig for en billig pris.

SB PCI512 er et ganske godt kort - også til "den lille musikker" - så det kan "NielsPT" rolig investere i.
Alletiders med tip om Kvicly og lidt pris-info.

/MVH Smitty

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 15-01-03 20:02

Okay Smitty ;) Her er mine behov/krav: Finder du så en computer til mig for max 6600 kr? :D

min. 2400 mhz
min. 265mB ram (gerne 512mB DDR)
Et godt lydkort
et middelmådigt grafikkort
ret gode højtalere
(meget gerne en "17 skærm - med i prisen)
min 40 Gb harddisk (gerne mere..)
tastatur, mus - bare standart

Skal bruges til:
at indføre store digitae billeder
at sample musik, tilsluttes keyboard, optage...
internet (jeg har cable)
en smule sjov, dvs: spil

Mangler jeg noget, så skriv lige igen..
Med venlig hilsen Niels,
ps, -du husker godt! :)

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 15-01-03 20:53

Hov glemte lige Det er igen rigtigt som Smitty har skrevet, mere RAM vil gøre underværker, så få det sat i med det samme hvor du køber maskinen, så har du også sikkerhed for det virker

ps. er det med USB 2.0 ?

Blot et lille fif jeg syntes der skulle med

mvh srhansen