/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vil ikke brænde cd-r
Fra : Monsen1234
Vist : 1030 gange
200 point
Dato : 20-03-07 16:15

Hvorfor vil min brænder pludselig ikke brænde CD-R længere ? Den vil godt brænde DVD-R men når jeg vil brænde på en CD-R får jeg en meddelse i bræderprogrammet Nero at der ikke er en CD-R i drevet. Jeg har prøvet at afinstallere Nero og installere det igen, det hjalp ikke, har også prøvet andre brænderprogrammer uden held, så tror det er brænderen der er noget med, men mærkelig nok står der ved højreklik at brænderen fungere perfekt.
CD-R er Fujifilm CD-R 52x min anden com. har ikke problemer med at brænde må de skiver men denne jeg her sidder ved kan ikke se dem lige pludselig selv om den har kunnet.

Venlig hilsen

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 20-03-07 16:20

I Nero programmet mener jeg at der er et program der kan teste din brænder.

Ellers gå ind på: http://www.majorgeeks.com/download2228.html og hvis denne version ikke kan hjælpe dig prøv nogle af de andre brænder-test programmer der ligger derinde.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-03-07 16:22

Se efter foroven på nero, når du har startet brænder, at den står til CD/DVD, står den til DVD, er det derfor.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-07 16:41

Slet Nero og prøv i stedet: http://www.cdburnerxp.se/

..fra vort broderfolk 'hensidan'

</GRATIS & GODT>

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 20-03-07 17:26

Min Nero skulle godt kunne teste brænderen men knappen er nedtonet så det ikke kan lade sig gøre !! jeg har prøvet andre brændere tror ikke det er brænder programmet der er noget med, sætter jeg en CD-R af samme mærke i brænderen med musik som den har brændt for et stykke tid siden køre den fint, men er CD-R tom kan den ikke se den

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-03-07 17:35

Når du sætter en ton CD-R i brænderen, skulle nero selv starte op.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 20-03-07 19:50

Du har muligvis hentet noget puhbæ på nettet ligesom jeg havde gjort og jeg måtte slette hele harddisken og putte nye programmer ind igen.

dr.dem

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-07 20:01

Prøv lige engang med systemgendannelse, det kan måske lave tricket.

Kommentar
Fra : fragman

Dato : 21-03-07 02:28

evt prøv med andre brændeprogrammer og se om det måske er nero der er lidt phucked efter en update.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 09:16

Din Nero er sandsynligvis IKKE sat op til at bruge samme brænder/drev til CD som til DVD....

Så tjek lige HVILKEN brænder/drev det er den forsøger at bruge

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 22-05-07 17:36

Hvis du er så sikker på at det er selve brænderen der er noget galt med, er der jo ikke andre muligheder end at få det skiftet... Det burde ikke være så svært.