/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Vista!?
Fra : teh_nixc
Vist : 433 gange
200 point
Dato : 13-02-07 21:05

Hey.
Jeg bruger Windows XP Media Center Editon, det er professionel udgave. Jeg længe godt kunne tænke mig Vista, derfor fandt jeg idag det her link:

"http://www.enavia.com/dk/da/con/products/Showproduct.aspx?productid=1068131"

Jeg har en dell pc, og der er et klistremærke på hvor der står at min computer godt kan kører med Vista, det er jo fint nok.

Men...

Kan jeg godt købe den opgraderingspakke og så få Vista på min computer? eller hvordan?
Jeg har nemlig forstået det sådan her: at man skal have en xp udgave, også køber man den her opgradering også installere man den oveni xp, også skulle Vista fungere!! :S

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 13-02-07 21:06
Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 21:55

Lad Vista være 1 års tid endnu....

Der er ALT for mange problemer med den.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-07 21:55

Personligt ville jeg give VISTA en længere tænkepause. Der skrives her og der, om den mangfoldighed og dens manglende evne til at acceptere software af ældre udgaver.
Så jeg vil fortsat holde mig til XP et godt stykke tid endnu.

Microsoft har trods deres expertise og erfarringer med tidligere udgaver af operativsystemer, endnu ikke formået at skrive et nyt system uden ulemper. - Allerede inden den er udkommet, er der lavet den første opdatering til VISTA; såååååååååååååååå det er op til dig!

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 13-02-07 22:54

Yes, yes i know! Jeg ved godt at der er problemer, men nævn et software firma der ikke har haft problemer med ny software, men der kommer jo opdateringer, som Vista downloader, self når der er fejl der bliver opdaget.

En af mine kammerater har Vista og har selv prøvet det lidt, det er vildt fedt, og han siger at det funger fint nok.

Men spørgsmålet var, om man bare skulle have xp også kunne man med opdater til vista med den overstående udgave. ( http://www.enavia.com/dk/da/con/products/Showproduct.aspx?productid=1068131 )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 23:01

Jamen så køb du bare - en opgradering er nok....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-02-07 23:01

Hvis man er af den lidt mere forsigtige, vil man vente til børnesygdommene er overstået!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-02-07 23:25

Hvis du spiller på din pc, så læs lige dette tip

http://www.kandu.dk/tip15579.aspx

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-02-07 09:28

Hvis du vil have en fuldt funktionel computer hvor al din software OG ikke mindst hardware fungerer, så lad Vista vente.....

Der er vel ingen grund til at springe på Vista-vognen blot fordi en kammerat har "prøvet det lidt" ...

Men det er dit valg og dine ærgrelser.... Dell's klistermærke fortæller kun at din hardware lever op til Vista's minimumskrav - ikke om det er optimalt.

Lidt lettere læsestof....:
http://www.computerworld.dk/art/37779?cid=2&q=styresystemer&a=cid&i=2&o=5&pos=6
http://blogs.zdnet.com/topic/Vista.html

Kommentar
Fra : teh_nixc

Dato : 14-02-07 12:39

Ham min ven som har Vista, spiller World of Warcraft, et spil jeg også spiller. Det kører udemærkede. Jeg læste artiklerne i linket, hvor der står at fps falder ved at bruge Vista, tværtimod er de steget efter han installerede Vista. Jeg spiller kun WoW og ellers bruger jeg min pc til skolen. Jeg har ikke de største krav, derfor tror jeg at det fungere.
Desuden, ved at sende fejlrapports til Microsoft, bliver der jo lavet opdateringer, som kan downloades af Vista bruger. Hver gang de finder en fejl rette de den jo også kan man hente den. Spørgsmålet er jo bare om man køber den nu eller senere. Hvis man køber den nu, er der opdateringer når der er fejl. Køber man det senere, kommer man alligevel til at hente de opdateringer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-02-07 12:43

Så er der jo ikke noget at betænke sig på

Bare husk at lægge Kandu ind i dine foretrukne - helst øverst......

Kommentar
Fra : heltfin

Dato : 21-02-07 13:10

Hvis du vil have en fuldt funktionel computer hvor al din software OG ikke mindst hardware fungerer, så køb Vista den køre rigtig godt hvis ens computer opfylder kravene til vista som din gør
her kan man købe en billigt http://www.edbpriser.dk/Products/listprices.asp?ID=255981