/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
Ludomani
Fra : ans
Vist : 734 gange
100 point
Dato : 10-04-05 15:04

Ja, jeg ved ikke rigtigt om dette er skrevet i den rigtige kategori

Men det kan I jo så filosofere over

Hvis man går meget op i pointstillingen på kandu. Det kan evt. være i stastikken eller top 10 i de forskellige kategorier,

er man så ludoman?

Måske spørgsmålet skulle have være stillet i kategorien biologi.
Det kan jo være et gen, og så hører det under biologi, hvis jeg ikke tager meget fejl

Nå, er man ludoman, hvis man går så meget op i de superpoint, som er på kandu?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 10-04-05 15:07

Jeg tror mere det er et konkurrence gen der er på spil i en sådan situation.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 10-04-05 15:12

Nej.. man er vel bare en spiller.
En kendt fodboldspiller der går op i hvorvidt hans hold vinner eller taber er jo heller ikke Ludoman.

Accepteret svar
Fra : creamygirl

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-05 15:12

Jeg vil mene, at man er ludoman af én art. Eller måske nærmere kanduman

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-05 15:14

Nej det hedder kanduman! Det kommer af et gen nedarvet gennem utallige slægtled, fra den gang Eva sagde kan du mand? Adam betyder mand !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-04-05 15:17

Nej det er man ikke, men hvis man prøver at overbevise andre om at ens svar er det rigtige, er man en selvoptaget egoist, hvor den hjælp der gives er sekundær.....

Kanduman - kanduwomen

//bentjuul

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 15:18

hehe, egentlig mener jeg, at vil man have de eftertragtede point på kandu, så gælder alle kneb...og mavekneb gælder for to

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-05 16:46

Ans

Du kan kalde mig hvad du vil... bare jeg får point. Jeg kan ikke leve uden og skal ha point for at kunne måle min duelighed

Jeg tror jeg kan finde på at lyve, stjæle, manipulere, charme, klappe på rygge, bande og forbande, svíne, hykle og tude for at få point.

Tror du det er slemt fat med mig ???

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 16:52

U took the words right out of my mouth Klumme.
Jeg har det på præcis samme måde *GG*

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 17:12

Defination: Ludomani er afhængighed af spil, vedkommende er inde i en negativ nedadgående spiral, der ødelægger hans/hendes forhold til økonomi og venner og familie.
Det er vel næppe er ødelæggende for økonomi, som ludomani er det og kan derfor ikke betegnes som sådan.
Jeg tror at det uden tvivl kan skade forholdet til andre bruger og til familie, der sættes i baggrunden til fordel for kamp om"superpoint" i større eller mindre grad på Kandu, da de jo tager en del tid eller hvis vedkommende bor alene, hvad rigtig mange jo gør, et FORSØG på at få familie eller sunde omgangsformer med andre mennesker, et sundt socialt liv er en vigtig del af at være et helt menneske.
Konkurrencementalitet bliver oftest set som en sund egenskab, men er det det ?
Sammen med flere negative adfærdsmønstre er det direkte dræbende : (fra StressOgEros.dk) : Fjendtlighed som personlighedstræk sammen med stærk konkurrencementalitet og overdreven stræben i arbejdssammenhæng medfører tidnød og fortravlet adfærd. Disse træk er kaldt type A adfærd, der fastholder en langvarig evt. kronisk stress tilstand, der øger risikoen for hjerte/karsygdomme.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 17:14

Det var den her side jeg citerede fra : http://www.stressogeros.dk/tilstand1.htm

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 17:19

Får pointene så meget betydning, som du gengiver i dit indlæg Ans, så tror jeg man kan kalde det for kanduholisme!

Ludomani er for letkøbt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 17:39

haha om ikke andet så blev man da nysgerrig af overskriften

valde - på hvilket sprog betyder adam mand ?????????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-04-05 18:23

Hebro..... tror jeg. Er det rigtigt valde??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 18:27

hurtigt ude klumme - lol - men det er rigtigt - lidt sjovt adam = mand , ben adam = menneske og ha´adama er jorden/støvet

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 18:29

ha´adama er hunkøn

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 18:30

ha´adama er hunkøn

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 21:22

ans -> Ludomaners, Alkoholikeres, Narkomaners, Netjunkie's osv... 'laster', udspringer i min bevidsthed af : Egoisme !

http://www.kentaurnet.dk/o-112/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 21:26

..ifølge denne 'visdom' er egoismen er forstadie til : kærligheden og altruismen

Tro på det ! %-D

Det var slet ikke det jeg mente.

Jeg ved ikke rigtigt, hvor jeg fandt dette elendige link

</GRAVERMIGLIGENED>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 10-04-05 21:30
Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 11-04-05 09:20

Citat : "Nå,  er man ludoman, hvis man går så meget op i de superpoint, som er på kandu?"

Hvis nu en kandumand eller kandukvinde har mange points og måske i mange kategorier ligger på top 10- listen, -er det vel ikke ensbetydende med at vedkommende "går meget op i de superpoint", det kan jo være fordi personen er en "klogeåge/åse" eller lignende, så er det mere en konsekvens af en type personlighed, mere end en bevidst stræben efter points.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 18:03

</KLÅGE MÅGE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 18:31

Nedenstående betragter jeg som en kanduholiker, der stræber efter point - og som ihærdigt forsøger at blive sine modstandere kvit

Citat
Rfou - Du har været Kandu'er siden november 2002. I den forløbne periode har du kun været i stand til at svare på ganske få spørgsmål og har ialt optjent 4040 Superpoint.

Citat
Hvorfor sender du det samme to gange? krabat - når man læser din profil, hvornår du loggede på som Kanduer første gang og hvor mange spørgsmål du har været i stand til at svare på, kan man da ikke være i tvivl om at dine svar ikke kan bruges til noget.

Der er mange flere ganske enslydende de ovenstående, blot tilknyttet andre profinavne, meeen lad os nøjes med disse *G*

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 19:17

profinavne ??? Dén var sgu go' creamygirl

..ikke at jeg skal rette i andres stavning : http://www.papirclipzen.dk/inspiklip/flovmand.gif

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 12-04-05 09:18

profiT-navne, nemmerlig!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-04-05 01:58

Tror Arnemani er en hyppigere tilstand på Kandu end Ludomani!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-05 22:21

Ja, måske det er kandumani eller en anden mani

mulberry

Hvis du har fulgt lidt med på kandu i den senere tid, ville det også gå op for dig at

Citat
Hvis nu en kandumand eller kandukvinde har mange points og måske i mange kategorier ligger på top 10- listen, -er det vel ikke ensbetydende med at vedkommende "går meget op i de superpoint", det kan jo være fordi personen er en "klogeåge/åse" eller lignende, så er det mere en konsekvens af en type personlighed, mere end en bevidst stræben efter points.

ikke holder.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-05 23:39

ans -> </MOLOKYLE> = </KLÅGEMÅGE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-04-05 11:04

molo

De der måger skider også alle steder

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-05 11:09

Molo! Du er sg Kandu's linselus numero uno!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-04-05 17:26

tedd -> Er der da nogen andre profiler, der gør mig rangen stridig ???

...af-/udlevér STRAX navn/-ene !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-05 20:53

Måske Keld! Eller Gambrinus?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-05 03:43

tedd -> Tjek lige 'highscore' listen i Smalltalk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 08:58

Her er noget der både går ind under filosofi og biologi!! En mand vil æde sin kanin hvis han ikke får 50000 $ inden een bestemt dato! http://savetoby.com/

Godkendelse af svar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 12:26

Tak for svaret creamygirl.

Ludomanien eller kandumanien på kandu er nu blevet til en biologikrig

Jeg opretter lige et par spørgsmål mere til nogle af deltagerne

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-05 17:20

Hej ans - Det er altid rart at deltage i dine tråde, oftest meget morsomt, men jeg syntes du skal slette http://www.kandu.dk/dk/spg/65171 jeg vil nemlig meget nødigt vinde månedens præmie

Fortsat en god dag til dig og de øvrige.

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 17:24

Det sletter jeg ikke.

Alle, der har deltaget i denne tråd, har fået point.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 19-04-05 17:35

Ok ans - jeg skal nok komme med en kommentar, jeg havde ikke set de seneste tips

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 18:26

A ve' å ha'
Gambrinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 19:37

Så skulle du have været her før spørgsmålet blev lukket Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 19:44

na na na na na
Point til Creamy, som takker ærbødigst ..staves det sådan?! *G*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 20:15

Det er til et 13 tal *LOL*

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-06-05 13:08

creamy

Har du lagt mærke til at Klummes sidste spørgsmål er blevet slettet!