/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
george sand
Fra : scandinavia
Vist : 711 gange
50 point
Dato : 02-04-04 11:32

hej ved ikke helt om det er den rigtige kategori, men jeg prøver.

er der nogen der ved hvor den franske fortatterinde george sands "sandheden er for enkel, man må altid nærme sig den via det komplicerede" stammer fra?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-04-04 11:47

Frankrig måske?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-04-04 11:51

Ellers kan du se hele hendes livshistorie her

http://82.1911encyclopedia.org/S/SA/SAND_GEORGE.htm

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 02-04-04 11:53

Hvis det er selve citatet du mener, så prøv at lave en google søgning på:

"george sand" +quotes

Den giver 3990 hits

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 02-04-04 12:05

Jeg har prøvet at søge, men kan ikke finde det...
det er derfor jeg spørger her.

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 02-04-04 14:21

Der findes en hjemmeside med titlen FORFATTERNET INTERNATIONAL,som muligvis kan give dig svar på dit spørgsmål.Man kan gå ind på den via den danske FORFATTERNET.DK.
Jeg har ellers en mistanke om citatet stammer fra hendes omtale af Chopin -hendes mangeårige elsker.

Venlig hilsen
Leonard

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 05-04-04 07:45

Hej jeg kunne ikke finde noget der.

Jeg tror måske jeg har formuleret mig forkert, jeg har brug for en bog eller lign jeg kan henvise til, da jeg benytter citat i en opgave.

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 06-04-04 16:45

Som et tillæg til min kommentar,kan jeg nævne,at du kan gå ind på www.sol.dk,skriv George Sand og du vil få ret mange
links.Desuden har jeg på Jubi fundet en roman af Knut Ståhlberg med titlen "Paris på de elskendes tid",som dækker hen-
des liv med Chopin. Men altså - www.sol.dk gav de fleste links. God fornøjelse!

Venlig hilsen
Henning Leonard Hansen

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 04-07-04 11:15

Skulle vi få lukket spørgsmålet?

Kommentar
Fra : scandinavia

Dato : 04-07-04 13:39

ja, hvis du kan svare på spørgsmålet...???

Jeg vil da ikke give point for svar jeg ikke kan bruge BP!

Accepteret svar
Fra : clouseau

Modtaget 50 point
Dato : 23-12-04 13:24

Lidt sendt ude men her er svaret:

På fransk: "Le vrai est trop simple, il faut y arriver toujours par le compliqué."

George SAND, Brev til Armand Barbès, maj 1867

http://french.about.com/library/quotes/bl_quote_s.htm

Godkendelse af svar
Fra : scandinavia

Dato : 25-12-04 11:16

Tak for svaret clouseau.